کد خبر:108124
پ
پیام رسان
روستا گزارش می‌دهد:

اختلال در سه پیامرسان ایرانی؛ علت چه بود؟

عصر دوشنبه یازدهم اردیبهشت برخی کاربران از اختلال در سه پیامرسان ایرانی ایتا، بله و سروش پلاس خبر دادند.

عصر دوشنبه یازدهم اردیبهشت برخی کاربران از اختلال در سه پیامرسان ایرانی ایتا، بله و سروش پلاس خبر دادند.

 

*** اختلال در پیامرسان‌های ایرانی

 

به گزارش روستا به نقل از پژواک، از عصر امروز کاربران سه پیامرسان ایرانی بله، سروش پلاس و ایتا خبر از بروز اختلالاتی در این سه پیامرسان دادند.

به گفته مدیر مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات، علت اختلال در پیامرسان‌های ایرانی به معضل تامین برق یکی از دیتاسنترها مربوط بوده است.

 

*** علت اختلال در سه پیامرسان ایرانی چه بود؟

 

گفتنی است که امروز علاوه بر این سه پیامرسان، پلتفرم ویراستی به عنوان نسخه بومی شبکه اجتماعی توییتر هم دچار اختلالاتی شده و کاربران به آن دسترسی نداشتند. ساعتی پس از انتشار خبر اختلال در دسترسی به ایتا، بله، سروش‌پلاس و ویراستی، مدیر روابط‌عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌گو با شبکه خبر اعلام کرد: «مشکل سراسری نیست و در حد یکی از دیتاسنترهای ما است که مرتفع شده است.»

محمداحسان خرامید در توضیح مشکل به‌وجود‌آمده نیز گفت: «اختلالی در تأمین برق دیتاسنتر به‌وجود آمده بود که مرتفع شد. پس از اینکه برق وصل می‌شود، مدتی طول می‌کشد تا این پیام‌رسان‌ها مجدداً بتوانند خدمت‌رسانی کنند.»

مدیر روابط‌عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در‌ ادامه وعده داد که تا یک ساعت دیگر، یعنی حدود ساعت ۲۱:۳۰ امشب (یازدهم اردیبهشت) مشکل به‌طور‌کامل رفع شود تا کاربران بتوانند به پیام‌رسان‌ها دسترسی پیدا کنند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه