کد خبر:107807
پ
1402011509231524227324884
روستا گزارش می دهد:

۱۰ هزار هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد

در جلسه قرارگاه رفع تداخل اراضی استان قزوین ۱۰ هزار هکتار از اراضی ملی و کشاورزی استان قزوین رفع تداخل شدند.

در جلسه قرارگاه رفع تداخل اراضی استان قزوین ۱۰ هزار هکتار از اراضی ملی و کشاورزی استان قزوین رفع تداخل شدند.

 

*** ۱۰ هزار هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد

 

به گزارش روستا،‌ جلسه قرارگاه رفع تداخل اراضی استان قزوین صبح امروز با حضور مدیرکل ثبت اسناد و املاک، مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری و جانشین ریاست سازمان جهادکشاورزی در سالن جلسات این سازمان برگزار شد و در نهایت با رأی این کمیسیون بیش از  10 هزار هکتار از اراضی ملی و کشاورزی استان قزوین رفع تداخل شدند.

 

جانشین ریاست سازمان جهاد کشاورزی در این جلسه با بیان اینکه امروز 10 هزار و 100 هکتار از اراضی در قالب 6 پلاک رفع تداخل شدند، اظهار داشت:

در استان قزوین در مجموع 1202 پلاک مشمول رفع تداخل اراضی هستند که تا امروز فرآیند رفع تداخل در 45 درصد این پلاک‌ها تکمیل شده و در 2 شهرستان آبیک و بویین‌زهرا به پایان رسیده است.

 

پرویز عبدی صورت‌مسئله اصلی قرارگاه رفع تداخل اراضی را تکمیل رفع تداخل اراضی کشاورزی و غیرکشاورزی در شهرستان قزوین دانست و گفت:‌

طبق برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی باید تا پایان سال جاری همگی اراضی کشاورزی در استان قزوین حدنگاری و رفع تداخل شده و در نهایت صاحب سند تک‌برگ شوند و به همین خاطر باید سرعت حدنگاری و رفع تداخل در شهرستان قزوین افزایش پیدا کند.

 

وی اضافه کرد:

با توجه به اینکه در استان قزوین یک شرکت‌ دانش‌بنیان اقدام به تولید پهپادهای کشاورزی کرده، باید از این پهپادها برای نقشه‌برداری و حدنگاری هوشمند استفاده کرده و به سرعت با انجام فرآیندهای کارشناسی رفع تداخلات ارضی را انجام دهیم.

 

عبدی یادآور شد:

با توجه به اینکه تعداد کارشناسان سازمان امور اراضی برای نقشه‌برداری و حدنگاری میدانی اندک است، استفاده از پهپاد و تجهیزات هوشمند باید در دستور کار مدیریت امور اراضی استان قزوین قرار بگیرد و نباید معطل ابزارهای دستی و سنتی باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه استان قزوین نخستین استانی است که طرح حدنگاری و سنددار کردن اراضی کشاورزی را شروع کرده است، تصریح کرد:

برای اینکه سرعت پیشرفت حدنگاری و رفع تداخل اراضی و در نهایت سنددار شدن اراضی بیشتر شود، باید با حضور نماینده دادستان اختلافات ملکی به صورت تعیین‌تکلیف شود.

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه