کد خبر:107615
پ
علیرضا+نظری
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

انتظارات در بخش کشاورزی بودجه ۱۴۰۲ تامین نشده است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس عنوان کرد انتظارات در بخش کشاورزی بودجه ۱۴۰۲ تامین نشده است .

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس عنوان کرد انتظارات در بخش کشاورزی بودجه ۱۴۰۲ تامین نشده است .

 

*** انتظارات در بخش کشاورزی بودجه ۱۴۰۲ تامین نشده است 

 

به گزارش روستا، علیرضا نظری با اشاره به آخرین وضعیت بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ در روزهای پایانی سال بیان کرد:

ردیف‌هایی که در لایحه بودجه برای بخش کشاورزی کشور اختصاص یافته است برای سال ۱۴۰۲ مورد قبول و رضایت‌بخش نیست. در ادامه رسیدگی در صحن آن چیزی که مدنظر ما بود اتفاق نیفتاد و تغییرات محسوسی در این حوزه نداشتیم.

 

وی افزود:

شاید دولت بتواند در ادامه راه متممی بیاورد یا شاید در بررسی‌ اشکالاتی که ازسوی شورای نگهبان به دست ما می‌رسد ممکن است تغییراتی رخ داد

 

نظری گفت:

متاسفانه آنچه که در بودجه سال آینده مورد انتظار بود رقم نخورده است. هرچند ما تمام تلاش خود را چه در کمیسیون‌ها و چه در کمیسیون تلفیق کردیم. اما همچنان انتظارات برآورده نشده است.

 

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اظهارداشت:

شرایط بخش کشاورزی بودجه سال ۱۴۰۲ به این شکل است که هنوز تکانه‌هایی که از حذف ارز ترجیحی و ۶ گروه کالایی که ارزشان از این طریق تامین می‌شد در بخش کشاورزی به ویژه در بخش دام و طیور سنگینی می‌کند و تاثیراتش را امروز در گوشت قرمز و قیمت نهاده‌های دامی و نابسامانی موجود در نهاده‌هایی مثل کنجاله ذرت، سویا، جو و … شاهد هستیم.

 

او گفت:

همچنین تامین میزان نقدینگی واحدهای تولیدی، کالابرگ الکترونیکی که تا این لحظه هنوز در عمل اجرا نشده است و همچنین کاهش قدرت خرید مردم، کشور را در بدترین شرایط ممکن قرار داده است.

 

نظری ادامه می‌دهد که نمی‌توان پیش بینی درستی کرد که آیا در سال آینده پس‌ لرزه‌های ارز ترجیحی آرام می‌شود و مسیر تولید به روند طبیعی خود باز‌می‌گردد یا خیر. اما در یک جمله می‌توانم بگویم که در زمان فعلی در بدترین شرایط ممکن هستیم.

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه