کد خبر:107280
پ
143625
مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان:

فرسایش آبی خاک فاجعه ای برای زمین های کشاورزی در چابهار/ ۳۰۰ روستا در مخاطره است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان عنوان کرد فرسایش آبی خاک کشاورزی در جنوب سیستان و بلوچستان به مخاطره انداخته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان عنوان کرد فرسایش آبی خاک کشاورزی در جنوب سیستان و بلوچستان به مخاطره انداخته است.

 

*** فرسایش آبی خاک فاجعه ای برای زمین های کشاورزی در چابهار

 

به گزارش روستا، مصطفی بیک مداح در این خصوص، اظهار داشت:

پدیده فرسایش آبی خاک ناشی از بارش های شدید و سیلاب ها(گرگروک)، زندگی در ۳۰۰ روستا در جنوب سیستان و بلوچستان را به مخاطره انداخته است.

 

بیک مداح با اشاره به اینکه این پدیده امرار معاش کشاورزان را دچار آسیب می کند، افزود:

هر مترمربع گرگروک می‌تواند نزدیک به ۱۰ مترمربع از خاک اطراف خود را غیرقابل استفاده می کند.

 

وی تصریح کرد:

در حال حاضر سازمان مدیریت بحران کشور به این مقوله ورود کرده است و اقداماتی را برای مقابله با این پدیده در منطقه پیر سهراب و غلام محمد بازار دشتیاری عملیاتی کرده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، گفت:

همچنین تفاهم نامه تخصیص ۲۶۵ میلیارد ریال اعتبار به بهسازی، ایمن سازی و مرمت هوتک ها و آبگیرهای سیستان و بلوچستان به امضا رسید و بنیاد مسکن استان برای اجرای این طرح در ۴۴ روستای منطقه دشتیاری و چابهار برنامه ریزی لازم را انجام داده است.

 

بیک مداح افزود:

اکنون تمامی روستاها از سند توسعه ۱۰ ساله برخوردارند و امسال ۱۰ درصد روستاها معادل ۳۴۰ روستا نیز مشمول بازنگری طرح توسعه اند که امیدوارم با تخصیص اعتبارات بیشتر به عمران روستایی در استان، شاخص اجرای طرح هادی را نیز بهبود ببخشیم.

 

وی تصریح کرد:

طبق برنامه امسال ۳۴۰ روستا در برنامه آسفالت قرار دارند که بخشی از این امر با استفاده از قیر رایگان دولتی انجام می شود.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، گفت:

در دهه فجر امسال ۸۴ طرح عمرانی با صرف اعتبار معادل ۱۰۴ میلیارد تومان در سیستان و بلوچستان افتتاح می شود.

 

مداح افزود:

این طرح ها شامل بهره برداری از طیفی از پروژه های عمرانی، شامل افتتاح ۳۰طرح زیرسازی و آسفالت، بهره برداری از مسکن مقاوم روستایی در ۵۲ روستای استان، واگذاری ۴۹ واحد مسکن احداثی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای دلگان و سوران، کلنگ زنی سه پروژه نهضت ملی در شهرهای سراوان، مهرستان و میرجاوه و آغاز عملیات اجرایی ۲۶۲ واحد مسکن ویژه ایتام در روستاهای استان است.

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه