کد خبر:106840
پ
۸۸۲۹۹۹۸_۴۰۵
رئیس هیات مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان

آغاز کشت قراردادی گندم و جو در اراضی کشت و صنعت مغان

رئیس هیات مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان از آغاز کشت قراردادی گندم و جو در سطح پنج هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی آبی و دیم این شرکت خبر داد.

رئیس هیات مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان از آغاز کشت قراردادی گندم و جو در سطح پنج هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی آبی و دیم این شرکت خبر داد.

 

*** آغاز کشت قراردادی گندم و جو در اراضی کشت و صنعت مغان

 

به گزارش روستا، حسن نظیفی در جلسه هماهنگی کشت قراردادی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت:

در سال زراعی جاری سه هزار و ۷۰۰ هکتار گندم آبی در اراضی زراعی این شرکت کشت می‌شود که ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار آن خوراکی خواهد بود.

 

وی با اشاره به کشت گندم در حدود یک هزار هکتار از اراضی دیم این مجتمع در سال زراعی جاری افزود:

امسال علاوه بر گندم، حدود یک هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی این شرکت به کشت محصول جو اختصاص یافته که کشت یک هزار هکتار آن به صورت دیم و حدود ۹۰۰ هکتار نیز به صورت آبی آغاز شده است.

 

رئیس هیات مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اظهار کرد:

شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به عنوان بنگاه اقتصادی مجری سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی، برنامه‌های راهبردی کشور را به خصوص در حوزه کشت قراردادی محصول راهبردی گندم، جو و کلزا اجرا می‌کند و کشت این محصولات به صورت تناوبی و مطابق با سیاست‌های وزارتخانه انجام می‌شود.

 

مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت:

کشت قراردادی محصولات کشاورزی در سطح کشور با هدف تولید محصول خاص مورد نیاز ضروری کشور انجام می‌شود.

 

علی نوبخت افزود:

بر اساس مصوبه شورای قیمت‌گذاری، گندم‌کارانی که بر اساس قرارداد با دولت اقدام به کشت محصول کنند، از مزایایی همچون یارانه کود، بذر کاشت، آب بها، انتقال دانش و فناوری در تولید گندم، حق بیمه، آزمون آب و خاک و گیاه، نسخه نویسی و تسهیلات بانکی جهت تامین مالی در قالب کشت قراردادی بهره‌مند می‌شوند.

 

وی بیان کرد:

طبق تفاهم‌نامه منعقد شده بین معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، کشاورزان در نرم افزاری تحت عنوان «سامانه کشت قراردادی» که در سایت بازرگانی دولتی ایران به آدرس gtc.ir موجود است، می‌توانند ثبت نام کرده و نسبت به کشت قراردادی اقدام کنند.

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه