کد خبر:106641
پ
۵۷۵۵۷۷۴
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

۸۴۲ تن انواع گیاهان دارویی از مزارع قزوین برداشت شد

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین عنوان کرد از ابتدای امسال تاکنون ۸۴۲تن انواع گیاهان دارویی در مزارع استان قزوین تولید و برداشت شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین عنوان کرد از ابتدای امسال تاکنون ۸۴۲تن انواع گیاهان دارویی در مزارع استان قزوین تولید و برداشت شده است.

 

*** ۸۴۲ تن انواع گیاهان دارویی از مزارع قزوین برداشت شد

 

به گزارش روستا، محمد پیله‌فروش، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اعلام این خبر اظهارکرد:

در حال حاضر ۷۷۸هکتار از مزارع استان قزوین عمدتا در مناطق الموت به کشت انواع گیاهان دارویی اختصاص دارد و بیشترین تولید گیاهان دارویی در استان به میزان ۳۱۲تن به گل محمدی اختصاص دارد.

 

او افزود: سماق، گل گاوزبان، اسطوخودوس، آویشن و بیدمشک نیز از دیگر گیاهان دارویی مطرح زیرکشت در استان است که از ابتدای امسال تاکنون ۸۴۲تن انواع گیاهان دارویی در مزارع استان قزوین تولید و برداشت شده است.

 

پیله‌فروش گفت: همچنین ۳۱۱کیلوگرم گیاه ارزشمند و صادراتی زعفران نیز از سطح ۱۰۱هکتار از مزارع زیرکشت این محصول برداشت می‌شود و امسال ۳۴۵تن موسیر، ۱۴۶تن زیره، ۳۳تن گیاه سماق و ۵تن گل گاوزبان در استان تولید شده است.

 

او از قزوین به عنوان یکی‌از استان‌های مستعد برای توسعه کشت انواع گیاهان دارویی نام برد و بیان کرد:

ایجاد اشتغال و کمک به معیشت روستاییان و گسترش صادرات با توسعه کشت گیاهان دارویی و ایجاد صنایع تکمیلی و وابسته محقق می‌شود.

 

پیله‌فروش یادآورشد:

در سال‌های اخیر شاهد رشد قابل توجه کشت گل محمدی و زعفران در استان بودیم که کشت آن‌ها در برخی نقاط استان دارای مزیت بالایی است و سازمان جهاد کشاورزی قزوین نیز آمادگی لازم را برای آموزش کشت گیاهان دارویی به متقاضیان دارا است

 

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه بسیاری از مناطق استان به ویژه الموت از استعداد و قابلیت بالایی برای کشت انواع گیاهان دارویی برخوردار هستند، اظهارکرد:

تلاش داریم تا با جذب سرمایه‌گذار و تقویت صنایع تبدیلی، کشت گیاهان دارویی را در استان همچنان توسعه دهیم.

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه