کد خبر:106422
پ
الله+وردی+دهقانی (۱)
رئیس کمیته معدن مجلس:

توصیه رئیس کمیته معدن مجلس به شرکت هپکو/ به سراغ همکاری‌های بین‌المللی بروید و کار مونتاژ در داخل را آغاز کنید

رئیس کمیته معدن مجلس با تشریح مشکلات شرکت هپکو به مدیران این مجموعه توصیه کرد به سراغ همکاری‌های بین‌المللی بروند و کار مونتاژ در داخل را آغاز کنند.

رئیس کمیته معدن مجلس با تشریح مشکلات شرکت هپکو به مدیران این مجموعه توصیه کرد به سراغ همکاری‌های بین‌المللی بروند و کار مونتاژ در داخل را آغاز کنند.

 

*** تامین نیاز ماشین‌آلات معدنی با استفاده از تولیدات داخلی

 

به گزارش روستا به نقل از صنایع، این روزها بحث تامین ماشین آلات داخلی و رفع مشکلات فعالان معدنی در صدر اخبار حوزه صنعت قرار دارد.

در شرایطی که واردات ماشین‌آلات معدنی به کشور ممنوع است، ضرورت دارد شرکت‌ها و واحدهای تولید ماشین آلات معدنی در کشور فعالیت خود را افزایش داده و در مسیر طراحی و تولید محصولات مورد نیاز از طرق مختلف اقدام کنند.

شرکت تولید تجهیزات سنگین-هپکو به عنوان اولین و بزرگترین تولیدکننده انواع ماشین آلات در کشور از جمله شرکت‌هایی است که عملکرد آن تاثیر مستقیمی بر فعالیت واحدهای معدنی کشور دارد اما متاسفانه اقدامات و تولیدات این شرکت تاکنون جوابگوی نیازهای فعالان حوزه معدن نبوده است.

از طرفی نیاز معادن کشور به ماشین آلات و از طرف دیگر اهمیت فعالیت شرکت هپکو و نگاه به تقویت تولید داخل، می طلبد که راهکاری بینابین برای رفع مشکلات و گذار از این شرایط، مشخص و عملیاتی شود.

خبرنگار صنایع در مصاحبه اختصاصی با رئیس کمیته معدن مجلس، درباره این موضوع و ارتقاء و توسعه شرکت هپکو به گفتگو نشسته است که در ادامه، خلاصه آن را ملاحظه خواهید نمود.

 

*** توصیه رئیس کمیته معدن مجلس به هپکو

 

اللهوردی دهقانی در ابتدای این گفتگو پیرامون مشکلات شرکت هپکو، اظهار کرد:

شرکت هپکو در حال با مشکلاتی از جمله بدهی‌ها، منابع و تکنولوژی مواجه است که باید خود را جمع کند و به سراغ شرکت‌های بین المللی که می‌توانند با او همکاری کنند.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه، اضافه کرد:

همچنین هپکو می‌تواند با شرکت‌های داخلی، واحدهای علمی نظیر دانشگاه‌ها و بخش‌هایی مانند وزارت دفاع که می‌توانند در تولید ماشین‌آلات سنگین، استراکچر، نیرو محرکه و موتور کمک کنند همکاری نمایند.

رئیس کمیته معدن مجلس در پایان صحبت‌های خود، تاکید کرد:

شرکت هپکو پس از انجام این اقدامات می‌تواند بحث مونتاژ در داخل را شروع، تحقیقات و تولیدات خود را برای ماشین‌آلات به روز معدنی تکمیل و پلتفرم‌هایی را طراحی و محصولات جدید را متناسب با نیازهای داخلی و تکنولوژی روز و دانش‌بنیان طراحی کنند و به سمت تولید و یافتن بازار در داخل و خارج از کشور بروند.

 

*** هپکو و ظرفیت‌های آن

 

به گزارش روستا، شرکت تولید تجهیزات سنگین-هپکو سال ۱۳۵۱ در شهر اراک با هدف تولید تجهیزات سنگین، توسط سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و برادران رضایی تأسیس شد.

هپکو اولین و بزرگترین سازنده شرکت تخصصی در حوزه تولید صنایع سنگین در ایران و خاورمیانه است که بیشتر زمینه فعالیت‌های این شرکت در حوزه تولید و تأمین تجهیزات، ماشین‌آلات ساخت‌وساز، راه‌سازی، صنعتی، معدنی و کشاورزی است که با در اختیار داشتن خط ‌تولید مجهز به تجهیزات پیشرفته نظیر ابزارآلات و ماشین‌آلات، جوشکاری، برشکاری، خم‌کاری و فرزکاری ظرفیت تولید ۳۰۰۰ دستگاه تا حداکثر ۴۸۰۰ دستگاه از ماشین‌آلات گوناگون را دارد.

همچنین چهار هدف اصلی شرکت هپکو که در مسیر دستیابی به آنها قرار دارد عبارت است از:

تولید در کلاس جهانی، حضور در بازارهای جهانی، کسب بالاترین سهم بازار در حوزه ماشین آلات و تجهیزات سنگین و تبدیل شدن به مرجع اصلی بازار و ارائه کننده راه حل های جامع در این حوزه و پیشتاز در انجام پروژه های صنعتی و مشارکت در پیشرفت و توسعه پایدار کشور با رویکرد با تولید و تأمین انواع تجهیزات و ماشین آلات سنگین و ارائه بهترین خدمات و مشاوره در صنعت سنگین

حال باید دید با توجه به نیاز جدی صنایع معدنی به ماشین‌آلات و توصیه رئیس کمیته معدن مجلس به هپکو، این شرکت می‌تواند پیش قدم تامین و رفع نیاز ماشین‌آلات در صنایع معدنی باشد؟

 

 

انتهای پیام///

منبع
صنایع
ارسال دیدگاه