کد خبر:105538
پ
۱۶۹۸۰۱۳۵۰
معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران:

غواصان عمق دریاچه آهَنَک را پاک‌سازی می‌کنند

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران عنوان کرد با همکاری و مشارکت جمعی از غواصان عمق دریاچه‌ آهَنَک فیروزکوه از زباله‌ پاک‌سازی می‌شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران عنوان کرد با همکاری و مشارکت جمعی از غواصان عمق دریاچه‌ آهَنَک فیروزکوه از زباله‌ پاک‌سازی می‌شود.

 

*** غواصان عمق دریاچه آهَنَک را پاک‌سازی می‌کنند
 

به گزارش روستا، علی رفیعی اظهار داشت:

برای اولین بار در تهران با هدف توسعه و ترویج گردشگری پایدار با شعار حفظ طبیعت برای آیندگان کار پاک‌سازی یک دریاچه طبیعی از زباله انجام می‌شود.

 

معاون گردشگری استان تهران عنوان کرد:

پاکسازی دریاچه موجب حفظ موجودات جانوری و گیاهی این جاذبه طبیعی می‌شود.

 

محمد حیدری منش فرماندار فیروزکوه هم درباره پاکسازی دریاچه آهنک گفت:

پاکسازی این دریاچه از زباله به صورت داوطلبانه توسط غواصان موجب حفظ این موهبت الهی در شهرستان می‌شود.

 

وی افزود:

در سالهای اخیر عدم سامان‌دهی مناسب گردشگری و حضور بی‌ضابطه برخی از افراد که در حفظ محیط‌زیست اهتمام نداشتند، باعث شد تا زیست بوم این دریاچه به خوبی صیانت نشود.

 

فرماندار فیروزکوه تاکید کرد:

از ایده و طرح‌هایی که به حفظ و نگهداشت جاذبه‌ها طبیعی شهرستان برای حضور گردشگران کمک کند حمایت می‌کنیم و از بانیان این اقدام ارزشمند سپاسگزاریم، با مشاهده این دریاچه انسان به عظمت خداوند پی می‌برد.

 

علی شادلو سرپرست تیم اجرایی پاک‌سازی دریاچه آهنک گفت:

این دریاچه یک اثر طبیعی بی‌نظیر است که قابلیت ثبت در فهرست میراث طبیعی را دارد. و از درآمد توسعه اکوتوریسم و گردشگری پایدار در این منظقه، می‌توان بودجه‌های حفاظتی این دریاچه را تامین کرد.

 

وی افزود:

منطقه فیروزکوه از نظر زمین گردشگری ظرفیت بالایی دارد و قابلیت تبدیل به ژئوپارک را برای شهرستانی که اساس توسعه آن گردشگری است داشته باشد.

 

این مدرس گردشگری عنوان کرد:

هدایت غواصی برای پاکسازی دریاچه‌ آهنک فیروزکوه با حضور بابک خرسند و سعید ضروری روز یکشنبه – ۲۶ تیرماه- برگزار می‌شود.

 

آهَنَک، دریاچه‌ای در استان تهران و در مسیر جاده فیروزکوه به سیمین‌دشت است که بر بلندای ارتفاعات جنوبی روستای سمین‌دشت و در ۵.۵ کیلومتری آن قرار گرفته است. وجود چنین منظره‌ای در چنین ارتفاعی برای هر گردشگری شگفت‌انگیز است، این دریاچه از چهار آبگیر کوچک و بزرگ تشکیل شده که وسعت هر چهار آبگیر در حدود نیم هکتار است؛ آبگیرها در بلندای ارتفاعات جنوبی روستای سیمین‌دشت واقع شده‌اند.

دریاچه آهنک به دلیل آنکه اعماق آن زیستگاه گیاهان آبی و آبزیان کوچک است و دنیای زیر آب شگفت‌انگیزی دارد، مورد توجه غواصان است،همچنین به دلیل قرار گرفتن در منطقه ای با تپه‌های مرتفع و نبود چراغ‌های شهری تا کیلومترها، برای عکاسی در شب بسیار جذاب است.

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه