کد خبر:104784
پ
۴۰۶۷۵۹۵
روستا گزارش می‌دهد:

نقش استارت آپ‌های فناوری در رونق صنعت کشاورزی هند

طبق برآوردها، صنعت کشاورزی هند با استفاده از استارت آپ‌های فناوری می‌تواند تا سال ۲۰۲۵ به ۲۴ میلیارد دلار درآمد برسد.

طبق برآوردها، صنعت کشاورزی هند با استفاده از استارت آپ‌های فناوری می‌تواند تا سال ۲۰۲۵ به ۲۴ میلیارد دلار درآمد برسد.

 

*** انقلاب در صنعت کشاورزی هند

 

به گزارش روستا، بخش کشاورزی هند به دلیل رونق استارت آپ‌های فناوری کشاورزی در حال تغییر و تحول است. 

طبق برآوردها، صنعت کشاورزی هند می‌تواند تا سال ۲۰۲۵ به ۲۴ میلیارد دلار درآمد برسد و پتانسیل بسیار زیادی برای آینده کشاورزی هند داشته باشد.

کشاورزی هند از تضمین امنیت غذایی در این کشور تا تبدیل شدن به یکی از تولیدکنندگان عمده در جهان راه طولانی را طی کرده است.

هند هنوز تا حد زیادی یک اقتصاد کشاورزی است و ۵۸ درصد از جمعیت آن به کشاورزی وابسته هستند. 

در حال حاضر، کشاورزی و صنایع وابسته حدود ۱۷ تا ۱۸ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را تشکیل می دهند. پتانسیل رشد در کشاورزی و صنایع وابسته بسیار زیاد است.

امروزه واژه‌ی کلیدی جدید در بخش کشاورزی هند، فناوری کشاورزی است.

بر اساس داده‌های Inc42، تا سال ۲۰۲۰، ۱۰۰۰ استارت‌آپ کشاورزی در هند وجود دارد که ۴۰۰ میلیون دلار به‌علاوه بودجه جمع‌آوری‌شده توسط استارت‌آپ‌های کشاورزی از دوره بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰٫ طبق همین تحقیقات، صنعت فناوری کشاورزی هند این پتانسیل را دارد که تا سال ۲۰۲۵ به حدود ۲۴ میلیارد دلار درآمد برسد.

در حال حاضر نفوذ فناوری کشاورزی در هند تنها حدود ۱ درصد است و بنابراین، دامنه و پتانسیل بازار بسیار زیاد است. استارت‌آپ‌های فناوری کشاورزی و شرکت‌های D2C در این فضا، این بخش را مختل می‌کنند و عصر جدیدی از کشاورزی هند را آغاز می‌کنند.

 همچنین نقش مهمی در تغییر بخش کشاورزی و تامین امنیت غذایی جمعیت رو به رشد هند که تخمین زده می‌شود تا سال ۲۰۵۰ به ۱٫۶ میلیارد نفر برسد، ایفا خواهد کرد.

 

*** رونق فناوری کشاورزی

 

فناوری کشاورزی، کشاورزی و فناوری را در هم می آمیزد. به استفاده از فناوری و نوآوری در کشاورزی برای افزایش عملکرد، کیفیت، کارایی و سودآوری اشاره دارد. 

در زمان‌های اخیر، انقلاب کشاورزی با پیشرفت‌هایی در رباتیک، داده‌های بزرگ، هوش مصنوعی و سایر روش‌ها رهبری می‌شود.

صنعت کشاورزی هند در حال رونق است و شکاف های نیاز، مشکلات و چالش های پایان ناپذیر بخش کشاورزی هند را حل می‌کند.

استارت آپ‌های کشاورزی همچنین در حال حل مشکلات مربوط به دامپروری، مدیریت دام، پرورش طیور و لبنیات هستند.

نوآوری‌ها در این فضا مسائل مختلفی را در این بخش حل می کند مانند امور مالی، زنجیره تامین، چالش‌های کشاورزی در شرایط آب و هوایی شدید و شکاف عرضه و تقاضا می‌باشد 

استارت‌آپ‌ها در اکوسیستم کشاورزی امروزه با موفقیت از پیشرفت‌های فناوری مدرن مانند هوش مصنوعی، اینترنت اشیا (IoT)، یادگیری ماشینی، داده‌های بزرگ و حتی زنجیره بلوک برای حل مشکلات مختلف، چالش‌های مربوط به شکاف‌های نیاز در بازار استفاده می‌کنند. و تغییر بخش از طریق امکان بهره وری بالاتر، کیفیت برتر، عملکرد بهتر، قابلیت ردیابی و افزایش سود برای کشاورزان.

 

*** دگرگونی کشاورزی هند

 

انقلاب کشاورزی و فناوری هند اینجاست. بخش کشاورزی با بهره گیری از انبوهی از فناوری های جدید و پیشرفته، چشم انداز کشاورزی هند را متحول می کند.

استارت‌آپ‌های فناوری کشاورزی را می‌توان به زیربخش‌های مختلفی تقسیم کرد که؛ پیوندهای بازار، نهاده‌های کشاورزی، کشاورزی دقیق، FaaS و خدمات مالی. در زیر می‌بینیم که چگونه هر یک از بخش‌های فرعی چشم‌انداز شهرت را در زمان‌های اخیر مختل کرده‌اند.

 

*** پیوند بازار

 

استارت‌آپ‌ها در این بخش به کشاورزان کمک می‌کنند تا سود بهتری از بازدهی خود داشته باشند و آنها را قادر می‌سازند تا مستقیماً با تجمیع‌کنندگان و فروشندگان شریک شوند. جای تعجب نیست که کشاورزان به سرعت راه حل های ارتباط بازار را در هند اتخاذ می کنند. آنها در حال تعریف مجدد مدل سنتی زنجیره تامین هستند.

 

*** نهاده‌های مزرعه

 

در اینجا نقاط مختلف داده به کشاورز کمک می کند تا عملکرد بهتری تولید کند و بهره وری را افزایش دهد. اینترنت اشیا (IoT)، با استفاده از حسگرهای کشاورزی هوشمند، به کشاورزان کمک می‌کند تا داده‌های مربوط به کیفیت خاک، دما، رطوبت، غلظت آمونیاک و سایر متغیرها را جمع‌آوری کنند.

این می‌تواند به آنها در پایش خاک در زمان واقعی کمک کند و داده هایی را در مورد رطوبت، دما، هدایت الکتریکی، ph خاک و محتوای مواد آلی ارائه می دهد. همچنین در فضای دامداری برای پیگیری نوع ریزمحیط موجود برای دام بسیار مفید است.

 

*** کشاورزی دقیق

 

بهره‌وری کشاورزی هند به طور سنتی کمتر از معیارهای جهانی به دلیل شیوه های کشاورزی ضعیف بوده است. اکنون به دلیل کشاورزی دقیق همه چیز در حال تغییر است. از درک توپوگرافی خاک، پیش‌بینی آب و هوا گرفته تا آبیاری خودکار، کشاورزی دقیق از طریق نوآوری و اتخاذ فناوری‌های مختلف هوشمند به کشاورزی نزدیک می‌شود.

با استفاده از حسگرهای اینترنت اشیا یا فناوری فضایی و ترکیب تجزیه و تحلیل برای ارائه بینش به موقع، داده های خاص مزرعه را در مورد خاک، توپوگرافی، تغییر شرایط آب و هوایی، آفات و سایر موارد در اختیار کشاورزان قرار می دهد. این امر کشاورزی را علمی تر و سیستماتیک تر می کند و به مدیریت سیستم های کشاورزی، اغلب در زمان واقعی کمک می کند.

 

*** کشاورزی به عنوان یک سرویس

 

به گزارش روستا گفتنی است؛ کشاورزی به عنوان خدمات خدماتی مانند اجاره ماشین آلات بر اساس تقاضا، تسطیح مزرعه و سمپاشی آفت کش را ارائه می دهد. این استفاده از راه حل های نوآورانه و حرفه ای برای خدمات کشاورزی و خدمات وابسته با استفاده از حالت پرداخت به ازای استفاده یا اشتراک است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
روستا
ارسال دیدگاه