کد خبر:100516
پ
استارت‌آپ‌های روستایی
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور تاکید کرد

توسعه بازار، مشکل اصلی استارت‌آپ‌ها/ ضرورت وجود صنف و سندیکای مجزا برای استارت‌آپ‌های روستایی

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به اینکه توسعه بازار، مشکل اصلی استارت‌آپ‌ها است، بر ضرورت وجود صنف و سندیکای مجزا برای استارت‌آپ‌های روستایی تاکید کرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به اینکه توسعه بازار، مشکل اصلی استارت‌آپ‌ها است، بر ضرورت وجود صنف و سندیکای مجزا برای استارت‌آپ‌های روستایی تاکید کرد.

 

*** ضرورت وجود صنف و سندیکای مجزا برای استارت‌آپ‌های روستایی

 

به گزارش خبرگزاری روستا، محمد امید در نشست هم اندیشی، شناسایی و نحوه به‌کارگیری ظرفیت اکوسیستم استارتاپ در حوزه کسب و کارهای روستا با بیان این مطلب، اظهار داشت:

در حال حاضز  شرایط کار در روستاهای کشور مهیا است و دولت و بخش‌های مرتبط نیز کمک می‌کند تا پلی بین دولت و این بخش برای بیان ایده‌ها و خواسته‌ها فراهم شود.

وی با اشاره به جمعیت روستایی گفت: از میان ۶۲ هزار آبادی، ۳۸ هزار روستا جمعیت بالای ۲۰ خانوار دارد و با توجه به اینکه ۹۵ درصد جمعیت روستاها متمرکز است و خدمات رسانی به آن‌ها در واقع کمک به تمام افراد است.

 

*** زیرساخت‌های موجود در روستاها

 

معاون توسعه روستایی با اشاره به زیرساخت‌های موجود در روستاها، بیان داشت:

همه روستاهای کشور فضای بهداشتی و مدارس ابتدایی دارند و ۸۶ درصد از نعمت گاز و تمام روستاها از نعمت آب برخوردار هستند.

وی درباره پوشش فناوری اطلاعات در روستاها، اظهار داشت:

هم اکنون ۹۰ درصد روستاها پوشش فناوری اطلاعات دارند و همانطور که اعلام شده تا سال آینده تمام روستاهای کشور از خدمات فناوری اطلاعات برخوردار می‌شوند.

امید تصریح کرد: باید بخشی از منابع اشتغال روستایی به استارتاپ‌های فعال در این حوزه پرداخت شود البته همه کمک‌ها نباید به اعطای منابع و تسهیلات محدود شود و همواره باید تلاش کنیم تا استارتاپ‌ها نقش تسهیل‌گری خود در اقتصاد کشور را به درستی ایفا کنند.

 

*** اقدامات انجام شده در بخش گردشگری

 

معاون توسعه روستایی درباره اقدامات انجام شده در بخش گردشگری گفت: اقدامات خوبی در گردشگری در سال‌های گذشته انجام شده است برای نمونه در ابتدای دولت تدبیر و امید تنها ۲۰۰ اقامتگاه بوم‌گردی در کشور فعال بود و هم اکنون این رقم به دو هزار اقامتگاه رسیده است.

وی اظهار داشت: در بخش صنایع دستی نیز یکی از چالش‌های اصلی بازار فروش است و باید زمینه صادرات آنها و فروش در بازارهای خارجی را فراهم کنیم.

 

*** نقش استارت‌آپ‌ها در اقتصاد و تولید ناخالص داخلی

 

مرتضی براری نیز در این نشست  درباره نقش استارتاپ‌ها در اقتصاد و تولید ناخالص داخلی، گفت:

با ورود استارت‌آ‌پ‌ها سهم حوزه خدمات در تولید ناخالص داخلی ۶ درصد رشد داشته است به این صورت که از ۵۱.۲ درصد به ۵۷ درصد رسیده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به دلیل افزایش سهم بخش خدمات در اقتصاد، بیان داشت:

استفاده از گوشی تلفن همراه در کشور گسترش یافته و مردم بسیاری از خدمات را به صورت غیرحضوری انجام می‌دهد و این امر موجب افزایش کیفیت خدمات و کاهش هزینه‌ها شده است.

براری تاکید کرد: باید تلاش کنیم استارتاپ‌ها را در بخش کشاورزی و صنعت نیز فعال کنیم چرا که ۱۸ میلیون هکتار زمین کشاورزی در کشور وجود دارد که با سرمایه‌گذاری در این خصوص موفقیت‌های بزرگی به دست می‌آید.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان، اظهار داشت: مشکل اصلی استارت‌آپ‌های کشور توسعه بازار است.

 

*** تشکیل کمیته مشترک برای حل مشکلات فعالیت‌های استارت‌آپی

 

اصغر نوراله زاده  نیز در پایان گفت: استارتاپ‌ها می‌توانند به کمک خلاقیت و ذهن افراد ارزش افزوده ایجاد کنند.

وی اظهار داشت: باید در آینده کمیته مشترکی به اتفاق معاونت روستایی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و استارتاپ‌ها برای حل مشکلات در فعالیت‌های استارت‌آپی در بخش کشاورزی ایجاد شود.

نوراله زاده برای استفاده از فناوری نوین در روستاها باید فرهنگ‌سازی انجام شود و روستائیان با فعالیت آنها آشنا شوند.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در پایان، اظهار داشت:

این معرفی باید به گونه‌ای باشد که روستائیان با مدل کسب و کار استارتاپ‌ها به صورت عینی آشنا شوند و مستندسازی در این خصوص انجام شود.

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه