کد خبر:100457
پ
صنایع دستی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی:

چهارمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در بیرجند/ بهره‎‌برداری مرکز توسعه و ترویج صنایع دستی در محله خیرآباد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از بهره‎‌برداری مرکز توسعه و ترویج صنایع دستی در محله خیرآباد خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از بهره‎‌برداری مرکز توسعه و ترویج صنایع دستی در محله خیرآباد خبر داد.

 

*** افتتاح چهارمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در بیرجند 

 

به گزارش خبرگزاری روستا، حسن رمضانی در حاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان خراسان جنوبی، اظهار داشت:

نمایشگاه‌ها فرصت مناسبی برای تعامل هنرمندان از شهرها و استان‌های مختلف است تا بیشتر با سوغات و هنرهای دستی و فرهنگ همدیگر آشنا شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی افزود:

چهارمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی با ۲۵۰ غرفه برپا شده که ۸۰ درصد آنها هنرمندان این استان هستند و به مدت یک هفته برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

 

*** ۶ سیاه چادر عشایری نیز در این نمایشگاه بر پا شده است

 

وی در ادامه بیان کرد: در این نمایشگاه توانمندی‌های شهر ملی خوسف با پارچه سنتی، روستای ملی گوهر سنگ و روستای جهانی خراشاد را با حوله‌بافی برای هنرمندان سراسر کشور به نمایش گذاشته‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه ۶ سیاه چادر عشایری نیز در این نمایشگاه بر پا شده است، افزود:

سه سیاه چادر از استان‌های لرستان، گلستان و خراسان شمالی و سه سیاه چادر عشایری از استان خراسان جنوبی در این نمایشگاه حضور دارند.

 

*** بهره‎‌برداری از مرکز توسعه و ترویج صنایع دستی در محله خیرآباد

 

وی از برگزاری نشست تخصصی صنعتگران سایر استان‌ها با فعالان این عرصه در خراسان جنوبی خبر داد و گفت:

همچنین بازدید از مکان‌های گردشگری و تاریخی استان برای هنرمندان صنایع‌دستی شرکت کننده در نمایشگاه برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان جنوبی در پایان با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در داشتن بازارچه‌های صنایع‌دستی جزو استان‌های برخوردار است، اظهار داشت:

مرکز توسعه و ترویج صنایع دستی در آینده نزدیک در محله خیرآباد بیرجند به بهره‌برداری می‌رسد.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، گفتنی است، چهارمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی از ۱۳ تا ۱۸ آذر ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های خراسان جنوبی دایر است.

 

اعظم سیفی/۵۶۷۸۸

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه