کد خبر:99866
پ
تفاهم‌نامه علمی

امضای ۳ تفاهم‌نامه علمی در مراکز دانشگاهی

دانشگاه‌های شهید بهشتی، علم و صنعت و فنی و حرفه‌ای کشور به منظور توسعه تعاملات علمی تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند.

دانشگاه‌های شهید بهشتی، علم و صنعت و فنی و حرفه‌ای کشور به منظور توسعه تعاملات علمی تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند.

 

*** امضای ۳ تفاهم‌نامه علمی در مراکز دانشگاهی

 

به گزارش خبرگزاری روستا، به گزارش دانشگاه شهید بهشتی، این مرکز علمی و سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند.

این توافق‌نامه به منظور تأسیس شعبه دانشگاه شهید بهشتی در این منطقه به امضاء رسید که براساس آن طرفین تلاش خود را برای تعامل سازنده در مسیر ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی در سطح ملی و بین‌المللی در محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی به کار می‌گیرند.

اجرای پروژه های تحقیقاتی، کاربردی مورد نیاز سازمان منطقه آزاد انزلی، برگزاری سمینارها، دوره‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی کوتاه مدت و پذیرش دانشجویان ایرانی و غیرایرانی در مقاطع مختلف از مهمترین محورهای این توافق‌نامه به شمار می‌رود.

همچنین اختصاص فضای مناسب به منظور رفع نیاز اولیه دانشگاه شهید‌بهشتی به فضای آموزشی و اداری، راه‌اندازی و تجهیز آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در شعبه این مرکز علمی برای بهره‌برداری‌های مشترک و ظرفیت‌های این سازمان به منظور انجام پایلوت‌های (آزمایش‌های) تحقیقاتی در چارچوب ضوابط و مقررات از مهم‌ترین تعهدات منطقه آزاد انزلی در مسیر اجرای این توافق‌نامه است.

دانشگاه علم و صنعت ایران و پژوهشگاه دانش‌های بنیادی نیز به منظور توسعه همکاری‌های علمی تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضاء کردند.

 

*** توسعه اقتصاد و اشتغال روستایی با همکاری دانشگاه فنی و حرفه‌ای

 

بر‌اساس اعلام دانشگاه علم و صنعت ایران بهره‌برداری متقابل از ظرفیت‌های قانونی اعضای هیأت علمی، پذیرش محققان پسا‌دکتری به صورت مشترک، طراحی و اجرای پروژه‌های پژوهشی با توجه به نیازمندی‌های طرفین، استفاده از امکانات آزمایشگاهی و پژوهشی برای اجرای طرح‌های پژوهشی مشترک، راه‌اندازی و توسعه مراکز رشد، تدوین و همچنین تالیف اسناد و مدارک مشترک از جمله مهم‌ترین اهداف این تفاهم‌نامه است.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و همچنین بخش‌خصوصی نیز امروز به منظور توسعه اقتصاد و اشتغال روستا تفاهم‌نامه همکاری مشترکی به امضاء رساندند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، عیسی منصوری در مراسم امضای تفاهم‌نامه علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد:

تمایل به استقرار در روستا در شرایط امروزی جامعه کم شده است و ما به دنبال این هستیم که توسعه روستا به خوبی صورت بگیرد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود:

امروز تفاهم‌نامه علمی سه‌جانبه‌ای میان دانشگاه فنی و حرفه‌ای، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و بخش خصوصی امضاء می‌شود که بتوانیم برنامه‌های خود را بر محور توسعه روستایی معطوف کنیم. تمرکز آموزش عالی روی آموزش به دانشجویان است و از تربیت تکنسین غافل شده است و در این حوزه باید فکر اساسی صورت بگیرد.

 

*** توسعه اقتصاد و اشتغال روستا با آموزش و مهارت

 

وی، با بیان این‌که در شهر و روستا تقاضای بازار کار برای تکنسین بیشتر بوده و در این حوزه فرصت ایجاد اشتغال بیشتر از سایر حوزه‌هاست، خاطرنشان کرد:

وزارت کار با اجرای برنامه اشتغال فراگیر در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده است، هم‌چنین در برنامه اشتغال روستایی، منابع مالی برای آن در نظر گرفته شده و ظرفیت‌سازی انسانی و نهادسازی توسعه برای مناطق روستایی پیش‌بینی شده است.

منصوری، تصریح کرد:

وزارت کار اطلسی از روستاهای کشور تهیه و روستاهای کانونی را شناسایی کرده است. از میان ۴۴ هزار روستا، حدود پنج هزار روستا به‌عنوان روستای کانونی شناسایی شده که مرکز دهستان هستند و می‌توانند در طرح توسعه روستایی مؤثر باشند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این‌که سال گذشته ۱۲۸ روستا را به‌عنوان پایلوت در طرح توسعه روستایی انتخاب کردیم، افزود:

به اهالی این روستاها حتی وام اشتغال ندادیم، اما مردم خودشان شغل ایجاد کردند و افرادی که به دلیل کار از روستا به شهر مهاجرت کرده بودند، به روستا بازگشتند، برای مثال یک روستایی که در حوزه دام فعالیت کرده و کار را یاد گرفته است به‌ عنوان تکنسین علوم دامی بازار خوبی برای خود درست کرده و نیازی ندارد که استخدام اداره دولتی شود.

وی، تأکید کرد:

توسعه اقتصاد و اشتغال روستا با آموزش و مهارت میسر می‌شود که این مهم با همکاری در دانشگاه فنی و حرفه‌ای به آسانی محقق می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان، اظهار داشت:

در زمان حاضر سه استان خراسان شمالی، رضوی و جنوبی انتخاب شده که دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مجموعه متعلق به مشاور طرح به توسعه روستایی و اشتغال روستاهای این استان‌ها کمک می‌کنند و امید است بتوانیم در آینده به اهالی پنج هزار روستا آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی را بیاموزیم.

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه