کد خبر:99851
پ
افتتاح ۱۱۰ مدرسه در مناطق محروم

بنیاد برکت، ۱۱۰ مدرسه در مناطق محروم افتتاح می‌کند

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با هدف توسعه فضاهای آموزشی در مناطق محروم، ۱۱۰ مدرسه‌ جدید در سال جاری افتتاح می‌‌کند.

بنیاد برکت در راستای نهضت مدرسه‌سازی و به منظور توسعه‌ فضاهای آموزشی و توزیع عادلانه‌ امکانات تحصیلی در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته‌ کشور، ساخت ۱۱۰ مدرسه را در این مناطق برای سال جاری پیش‌بینی کرده است.

 

 

*** افتتاح ۱۱۰ مدرسه در مناطق محروم

 

به گزارش خبرگزاری روستا، طرح بنیاد برکت برای ساخت مدرسه در مناطق محروم شامل ساخت ۱۰ مدرسه‌ ۱۵ کلاسه در مناطق زلزله‌زده‌ کرمانشاه نیز می شود.

مدرسه‌سازی یکی از بنیادی‌ترین و ماندگارترین اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در مناطق محروم است که از طریق بنیاد برکت پیگیری می‌شود.

بر اساس تأکید مقام معظم رهبری بر ارتقای عدالت آموزشی در مناطق محروم و در ادامه‌ نهضت مدرسه‌سازی، بنیاد برکت پس از احداث هزار مدرسه‌ اول، ساخت هزار مدرسه‌ دوم برکت را در دست اقدام دارد.

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با صرف هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بودجه برای ساخت هزار و ۶۴۰ مدرسه با ۹ هزار و ۲۴۰ کلاس درس اقدام کرده است که این مدارس ظرفیت پذیرش ۱۹۲ هزار دانش‌آموز را دارند. هزار و ۱۴۰ مدرسه با ۶ هزار و ۱۱۰ کلاس درس در این طرح به بهره برداری رسیده اند.

 

*** ساخت مدارس برکت در مناطق مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش

 

با افتتاح ۱۱۰ مدرسه‌ جدید در سال جاری، تعداد مدارس بهره‌برداری شده‌ بنیاد برکت در سراسر کشور به ۱۲۵۰ مدرسه خواهد رسید.

مدارس بنیاد برکت بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ روستا در ۳۱ استان کشور را تحت پوشش قرار می‌دهند.

مدارس برکت در مناطق مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس کشور و با رعایت استانداردها و الزامات آموزشی و ضوابط فنی و زیربنایی ساخته می‌شوند و پس از تکمیل، در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرند.

بر اساس تفاهم‌نامه‌ میان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و وزارت آموزش و پرورش، تعداد مدارس برکت تا چند سال آینده به ۲ هزار مدرسه در سراسر کشور خواهد رسید.

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه