کد خبر:99675
پ
علی اکبری
نماینده مردم شیراز در مجلس خبر داد

استفاده غیرمجاز از کودهای شیمیایی به بهانه‌ منفعت شخصی و سوداگرایی

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بر استفاده غیرمجاز از کودهای شیمیایی به بهانه‌ منفعت شخصی و سوداگرایی خبر داد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بر استفاده غیرمجاز از کودهای شیمیایی به بهانه‌ منفعت شخصی و سوداگرایی خبر داد.

 

*** نقش کودهای شیمیایی در جریان تولید

 

به گزارش خبرگزاری روستا، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی درباره نقش کودهای‌شیمیایی در جریان تولید، اظهار کرد:

اگر بخواهیم به طور واقع بینانه نقش کودهای شیمیایی در تولید نادیده گرفته شود، این امر میسر نیست زیرا کودهای‌شیمیایی تاثیر بسزایی در  میزان تولید در محصولات کشاورزی دارند.

 

*** تعاونی روستایی تنها یک عامل توزیع کننده در زمینه کودهای‌شیمیایی

 

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خروج از مصرف میزان استاندارد، کودهای‌شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی، پاسداری  از سلامت تغذیه کشور را وارد چالش می‌کند، تصریح کرد:

تعاونی روستایی تنها یک عامل توزیع کننده است بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که سازمان تعاونی روستایی بر محتوای تولیدی و میزان استفاده از کودهای شیمیایی در تولید محصولات کشاورزری نظارت اجماع داشت.

علی اکبری ادامه داد: لزوم نظارت سازمان حفظ نباتات بر وضعیت کیفیت و محتوای تولید کودهای‌شیمیایی یک اصل است که نباید فراموش شود زیرا سلامت تغذیه هر مسأله‌ای در  کشور با اهمیت‌تر است.

 

*** حذف کودهای‌شیمیایی از محور تولیدات کشاورزی امکان پذیر نیست

 

وی ادامه داد: بطور مطلق نمی‌توان گفت کودهای شیمیایی از محور تولید محصولات کشاورزی حذف شوند، بنابراین الزامی است که نظارت اساسی بر نحوه تولید و میزان مصرف کودهای شیمیایی مدنظر قرار بگیرد. 

اکبری افزود: میزان استاندارد استفاده از کودهای شیمیایی در صنعت کشاورزی، محصول با محصولی دیگر متفاوت است، بنابراین الزامی است که تدابیر اساسی در این راستا اندیشیده شود که محصول خارج از شرایط استاندارد تولید، کودهای‌شیمیایی را دریافت نکند تا بیش از پیش سلامت شهروندان و مصرف کنندگان در معرض خطر قرار نگیرد.

 
*** استفاده غیرمجاز از کودهای‌شیمیایی ریشه در منفعت شخصی دارد 

 

به گزارش خبرگزاری روستا، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در پایان با بیان این‌که منفعت شخصی و سوداگرای در زمینه مصرف کودشیمایی بیش از حد استاندارد دخیل هستند، یادآور شد: 

سازمان حفظ نباتات بر وضعیت استانداردهای تولید در زمینه تولید کودهای‌شیمیایی نظارت کند.

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه