کد خبر:98321
پ
روستاهای هدف گردشگری

روستاهای هدف گردشگری استان فارس، میزبان مسافران نوروزی است

روستاهای هدف گردشگری فارس با داشتن آب و هوای خوش و مناظر طبیعی و خدادادی از آغاز تعطیلات نوروزی میزبان مسافران و گردشگران است.

روستاهای هدف گردشگری فارس با داشتن آب و هوای خوش و مناظر طبیعی و خدادادی از آغاز تعطیلات نوروزی میزبان مسافران و گردشگران است.

 

*** روستاهای هدف گردشگری در استان فارس

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس، ضمن تبریک فرا رسیدن نوروز باستانی و سال ۹۸ به جامعه روستاییان و عشایر استان و با اعلام اینکه ۴۶ روستای هدف گردشگری در فارس داریم؛ گفت:

روستاهای هدف گردشگری استان ‌با در نظر گرفتن شاخص‌های آب و هوایی، وجود مناطق طبیعی و دیدنی، تاریخی و صنایع دستی گوناگون، فرهنگ، آداب و رسوم متفاوت، برای رفاه بهتر گردشگران و شناخت آنان از محیط‌های تفریحی و گردشگری و صنایع دستی هر منطقه آماده پذیرایی از مسافران نوروزی می‌باشند.

پاک فطرت افزود: روستاهای هدف گردشگری استان و حتی دیگر روستاهای استان هرساله در تعطیلات نوروز و تابستان میزبان گروه عظیمی از علاقه‌مندان و مسافران و مهمانان از سراسر کشور هستند.

 

*** فراهم کردن زمینه ورود و استقرار گردشگران در روستاهای هدف گردشگری

 

وی گفت: این اداره کل با همکاری دهیاران زیر مجموعه خود و سایر ادارات استان، زمینه ورود و استقرار گردشگران و بازدید از مناطق مختلف در این روستاها را برای گردشگران فراهم کرده است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس گفت: استان فارس با وجود جاذبه‌های گردشگری، اماکن تاریخی شاخص و متعدد، تمدن و فرهنگ غنی، این پتانسیل و ظرفیت را دارد در چرخه گردشگری نقش بیشتری را ایفا کند و تحقق این امر نیازمند معرفی جاذبه‌های گردشگری و اقدامات و حرکت متولیان امر است که بوم‌گردی و توسعه گردشگری روستایی و نقش آن در صنعت گردشگری از جمله مواردی است که به این چرخه کمک شایانی می‌کند و در سال‌های اخیر نیز خوشبختانه بسیار به آن توجه شده است.

 

*** توسعه بوم‌گردی در استان فارس

 

پاک فطرت گفت: توسعه بوم‌گردی در استان و تقویت ظرفیت‌های روستایی با مشارکت مردمان روستا و متولیان فرهنگی میسر خواهد شد و وارد کردن روستاها در مدار گردشگری و چرخه اقتصادی امری لازم و ضروری برای استان است، بوم گردی نقشی موثر در ایجاد اشتغال برای روستایی و جذب توریست و به تبع آن منبعی برای ارز آوری و درآمدزایی است.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، لازم بذکر است تعداد روستاهای هدف گردشگری در استان فارس ۴۶ مورد می‌باشد، که از جاذبه‌های طبیعی و خدادادی خاصی برخوردار هستند و با داشتن جغرافیای بسیار غنی و فرهنگی جذاب و وجود امامزاده‌ها، می‌توان با توسعه گردشگری روستایی بازدیدکنندگان و گردشگران را با انواع آداب و رسوم، فعالیت کشاورزی، صنایع دستی، غذاهای سنتی و غیره آشنا کرد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه