کد خبر:97105
پ
دانه روغنی کلزا
مدیرکل هماهنگی توزیع شرکت بازرگانی دولتی ایران مطرح کرد

خریداری دانه روغنی کلزا از کشاورزان در سال زراعی ۹۷-۹۶

مدیرکل هماهنگی توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران، با اشاره به افزایش کشت دانه‌های روغنی، از خریداری ۳۲۰ هزارتن دانه روغنی کلزا از کشاورزان در سال زراعی ۹۷-۹۶ خبر داد.

مدیرکل هماهنگی توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران، با اشاره به افزایش کشت دانه‌های روغنی، از خریداری ۳۲۰ هزارتن دانه روغنی کلزا از کشاورزان در سال زراعی ۹۷-۹۶ خبر داد.

 

*** روغن خام بیشترین حجم واردات کشور را داراست

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیرکل هماهنگی توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران، در خصوص توزیع روغن خام از محل تولید دانه‌های روغنی و واردات، اظهار داشت:

توزیع روغن خام در بین صنایع سبب شد تا روغن خوراکی مورد نیاز مردم در سطح بازار، خرده فروشی‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به میزان لازم وجود داشته باشد.

حجت براتعلی افزود: روغن خام بیشترین حجم واردات را در کشور به خود اختصاص داده است تا تولید روغن خوراکی در کشور متوقف نشود و کارخانجات در شرایط پایداری قرار داشته باشند.

 

*** خریداری ۳۲۰ هزارتن دانه روغنی کلزا

 

وی پیرامون تامین روغن خام کشور، با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر با اعمال سیاست‌های وزارت جهادکشاورزی کشت دانه‌های روغنی افزایش پیدا کرده است، افزود:

در سال زراعی ۹۷-۹۶ در مجموع ۳۲۰ هزارتن دانه روغنی کلزا از کشاورزان خرید شد و پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۰۰ هزارتن دانه روغنی سویا نیز خریداری شود.

 

*** روغن خوراکی کشور تامین است

 

 براتعلی تاکید کرد: دغدغه‌ای برای تامین روغن خوراکی مورد نیاز کشور نداریم و بخشی از نیاز کشور از محل تولید دانه‌های روغنی و بخشی از محل واردات در حال تامین است.

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیرکل هماهنگی توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران در پایان اظهار امیدواری کرد که با تعیین نرخ‌های خرید تضمینی دانه روغنی و افزایش سطح زیرکشت نیاز ما به واردات روغن خام در آینده کاهش یابد.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه