کد خبر:96874
پ
رونمایی از پنج کتاب کشاورزی
به مناسب سالروز بسیج مستضعفان؛

رونمایی از پنج عنوان کتاب تخصصی کشاورزی

پنج عنوان کتاب تخصصی کشاورزی با عنوان راهنمای کاشت، داشت و برداشت پیاز، سیب‌زمینی، پرورش بوقلمون، پرورش شتر و پرورش شترمرغ با استفاده از توانمندی کارشناسان خبره و کشاورزان نمونه کشور رونمایی شد.

پنج عنوان کتاب تخصصی کشاورزی با عنوان راهنمای کاشت، داشت و برداشت پیاز، سیب‌زمینی، پرورش بوقلمون، پرورش شتر و پرورش شترمرغ با استفاده از توانمندی کارشناسان خبره و کشاورزان نمونه کشور رونمایی شد.

 

*** پنج عنوان کتاب تخصصی کشاورزی

 

به گزارش خبرگزاری روستا، پنج عنوان کتاب تخصصی کشاورزی با عنوان راهنمای کاشت، داشت و برداشت پیاز، سیب‌زمینی، پرورش بوقلمون، پرورش شتر و پرورش شتر مرغ با استفاده از ظرفیت ارزشمند کارشناسان خبره و کشاورزان نمونه کشور به مناسب سالروز بسیج مستضعفان رونمایی شد.

در نشستی خبری که با حضور محمدرضا جهانسوز رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی و همچنین کاظم خاوازی رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد از دو کتابچه عملیاتی در خصوص محصولات راهبردی گندم و کلزا نیز رونمایی شد.

 

*** سالانه صد دست‌نامه موضوعی

 

در این نشست کاظم خاوازی گفت:

در بخش تولید منابع و محتوا باید اطلاعات کافی داشته باشیم تا بتوانیم بهره‌برداری خوبی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه از نظر اطلاعات و دانش مشکلی نداریم، افزود:

این دانش در بخش کشاورزی باید به گونه‌ای به کشاورزان منتقل شود و ما با تولید محتوا تحت عنوان دست‌نامه و ارائه آنها به کشاورزان این دانش را به آنها منتقل کردیم و این عمل می‌تواند به تغییر فرهنگ و رفتار کشاورزان کمک کند.

خاوازی ادامه داد: ما سالانه صد دست‌نامه موضوعی در مراسم تقدیر از کشاورزان ارائه می‌کنیم و امسال نیز صد اپلیکیشن را در همین راستا بهره‌برداری می کنیم تا کشاورزان بتوانند از محتوای کاربردی آن استفاده کنند.

 

*** تاثیر تحریم‌ها در بخش کشاورزی

 

رئیس سازمان تحقیقات ،آموزش و ترویج کشاورزی در خصوص تاثیر تحریم‌ها در بخش کشاورزی، گفت:

بخش کشاورزی به دلیل ماهیتی که دارد و برنامه‌ریزی‌های صدساله که در این حوزه انجام شده تاثیر بسیار کمی از تحریم‌ها خواهد پذیرفت.

وی ادامه داد: در خصوص چند کالا که باید وارد کنیم مثل واکسن برای نیاز امسال وارد کردیم و شرکت سرم‌سازی رازی در سال آینده واکسنی چون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را در داخل کشور تولید خواهد کرد.

خاوازی افزود: بخش‌های دیگر تحقیقات که در سال‌های گذشته انجام شده امسال عملا جلوی تحریم را گرفته و ما در خصوص محصولاتی چون گندم، جو و کلزا اقداماتی انجام دادیم که هیچ مشکلی برای هسته‌های اولیه این محصولات در داخل کشور نداریم و در سال آینده در خصوص گندم بی‌نیاز هستیم.

 

*** استفاده از کارشناسان خبره  جهت ترویج دانش به کشاورزان

 

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، گفت:

ما در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی دو هزار و صد عضو هیئت علمی داریم که صد نفر از آنها بسیار خبره هستند و کشاورزان ما آنها را قبول دارند که از آنها در جهت ترویج دانش به کشاورزان استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: هزار و سیصد مرکز جهاد کشاورزی، داریم که آخرین سطح تحصیلاتی کشاورزی، را در اختیار دارند و همچنین در مراکز کشاورزی ده هزار نفر مروجان محصول هستند که دارای مدرک حداقل لیسانس بوده و به کشاورزان اطلاعات منتقل می کنند.

خاوازی افزود: در صنعت‌های بزرگ از این ده هزار نفر ۴ هزار نفر آموزش کامل دیده‌اند.

وی با بیان اینکه سه هزار و ششصد مراکز خدمات مشاوره فنی در  روستاها داریم، افزود:

بسیج به این خدمات اضافه شده و افرادی در بسیج کمک می‌کنند که تحصیلات کشاورزی، دارند.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در پایان، تاکید کرد:

افرادی که در زمینه کشاورزی تازه فارغ‌التحصیل شدند باید آموزش‌های لازم داده شود تا بتوانند در این مراکز به خدمت گرفته شوند.

 

 

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه