کد خبر:95633
پ
جنگل‌های شمال
رئیس سازمان جنگل‌های کشور خبر داد

تنفس ده ساله برای جنگل‌های شمال کشور

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، از توقف برداشت درخت از جنگل‌های شمال کشور به مدت ۱۰ سال خبر داد.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، از توقف برداشت درخت از جنگل‌های شمال کشور به مدت ۱۰ سال خبر داد.

 

*** عدم برداشت درخت از جنگل‌های شمال بر اساس تفاهم‌نامه‌

 

به گزارش خبرگزاری روستا، رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در خصوص برداشت درخت از جنگل‌های شمال کشور، اظهار داشت: 

براساس تفاهم‌نامه‌ای که امروز بین اداره کل منابع طبیعی استان گیلان و سازمان اتکا به عنوان متولی شرکت شفارود در سازمان جنگل‌ها امضاء شد، قرار بر این شد به مدت ۱۰ سال به تمام جنگل‌های شمال از جمله جنگل‌های تحت اجاره شرکت شفا رود تنفس داده شود و اجازه برداشت چوب ندارند.

خلیل آقایی افزود: به شرکت شفارود اجازه داده می‌شود تا از زمین‌های جلگه‌ای که از منابع ملی و خارج از جنگل است به زراعت و کاشت و برداشت چوب بپردازد و در عوض با نیروهایش از ۱۲۰ هزار هکتار از جنگل‌های بومی گیلان حفاظت کند.

 

*** حفظ و حراست از جنگل‌های استان گیلان توسط شرکت شفارود 

 

وی گفت: شرکت شفارود از بزرگترین شرکت‌های تولید چوب در کشور است و نیروی انسانی قابل توجهی را مشغول به کار کرده است.

در ادامه این نشست رئیس سازمان اتکا، گفت:

با این تفاهم‌نامه شرکت شفارود خود را مسئول حفظ و حراست از جنگل‌های استان گیلان می‌داند و اجازه سودجویی و قاچاق چوب را به کسی نمی‌دهیم.

محمد مهدی کربلایی افزود: شرکت شفارود ۵۵۰ نیروی بومی دارد که به خوبی می‌توانند از جنگل‌های شمال حراست کنند، تخصص آنها کاشت، داشت و برداشت از درخت‌های جنگلی است. 

وی گفت: شرکت چوکا که یکی از اصلی‌ترین تولیدکنندگان کاغذ در کشور است و ۳۰۰۰ نیرو دارد یکی از شرکت‌هایی است که وابسته به شرکت شفارود است.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، نماینده مردم تالش و رضوانشهر در پایان این نشست، گفت:

با توجه به عدم تامین نیرو در سازمان جنگل‌ها و مشکلات بودجه‌ای برای حفظ و حراست از جنگل‌های شمال قانون این اجازه را می‌دهد تا در این خصوص با شرکت‌های خصوصی قراردادهای این چنینی امضا شود تا به حفظ ، حراست ، اصلاح جنگل و تولید چوب بپردازند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری صدا و سیبما
ارسال دیدگاه