کد خبر:95450
پ
میوه
خبرگزاری روستا گزارش می‌دهد

گرانی و بی‌کیفیتی بزرگترین چالش میوه پاییزی

کم‌آبی، ایام عزاداری اربعین حسینی و بارش‌های پراکنده در هفته‌های اخیر، عوامل مؤثر بر تعیین قیمت میوه و صیفی‌جات در دهه نخست دومین ماه پاییز است.

کم‌آبی، ایام عزاداری اربعین حسینی و بارش‌های پراکنده در هفته‌های اخیر، عوامل مؤثر بر تعیین قیمت میوه و صیفی‌جات در دهه نخست دومین ماه پاییز است.

 

*** گرانی و بی‌کیفیتی میوه پاییزی

 

به گزارش خبرگزاری روستا، ناصر اطرج رئیس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار اصفهان، در خصوص وضعیت بازار میوه و گرانی آن در پاییز امسال، اظهار کرد:

به‌طورقطع بحران بی‌آبی هرچه به سمت فصل پاییز می‌رود، تأثیر بیشتری بر مرغوبیت و قیمت میوه‌ها خواهد گذاشت.

وی با اشاره به کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی برداشت سیب‌ درختی نسبت به سال گذشته، تصریح کرد:

در حال حاضر آنچه در بازار عرضه می‌شود نیز کیفیت بالایی ندارد و تنها ۱۰ درصد بار سیب‌درختی به عنوان محصول مرغوب عرضه می‌شود که با نرخ ۷ هزار تومان به فروش می‌رسد.

 

*** کیفیت پایین محصول انار

 

رئیس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار اصفهان با بیان اینکه امسال نیز محصول انار به دلیل کمبود آب با کیفیت پایینی برداشت شده است، افزود:

در حال حاضر از هر ۲۰ تن انار یک تن آن مرغوب است که هر کیلو آن با قیمت ۵ تا ۶ هزار تومان به فروش می‌رسد، هم‌چنین بقیه این محصول با کیفیت پایین‌تر بین ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان در میدان میوه و تره‌بار فروخته می‌شود.

 

*** قیمت مرکبات

 

وی درباره قیمت مرکبات، گفت:

در حال حاضر پرتقال، نارنگی و کیوی از شهرهای شمالی کشور توزیع می‌شود و اگر صادراتی نداشته باشیم با نرخ نسبتاً مناسبی در بازار عرضه خواهد شد.

اطرج افزود: در حال حاضر پرتقال تامسون مرغوب کیلویی ۵۰۰۰ تومان است و پرتقال کیفیت پایین با قیمت ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان به فروش می‌رود.

نارنگی نیز بسته به مرغوبیت آن از کیلویی ۵۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان فروخته می‌شود.

 

*** کمبودی در عرضه سیفی‌جات نداریم

 

به گزارش خبرگزاری روستا، رئیس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار اصفهان با تأکید بر اینکه هم‌اکنون کمبودی در عرضه سبزی و صیفی‌جات نداریم، درباره قیمت این محصولات، گفت:

طی چند روز گذشته به دلیل ایام عزاداری حسینی قیمت صیفی‌جاتی همچون پیاز، سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی افزایش یافت که بعد از اربعین قیمت‌ها به حالت عادی برمی‌گردد.

 

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری ایسنا
ارسال دیدگاه