کد خبر:94126
پ
مدیرعامل سازمان تعاونی روستایی
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران خبر داد

نقش تعاونی‌های تولید روستایی در گسترش بیمه کشاورزی روستاها

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، از نقش برجسته تعاونی‌های تولید روستایی در گسترش بیمه کشاورزی و مدیریت ریسک فعال آن‌ها در این حوزه خبرداد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، از نقش برجسته تعاونی‌های تولید روستایی در گسترش بیمه کشاورزی و مدیریت ریسک فعال آن‌ها در این حوزه خبرداد.

 

*** دستاورد مطلوب سامانه نوین پایش بیمه کشاورزی 

 

به گزارش خبرگزاری روستا، در جلسه مشترک مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی، تفاهم‌نامه همکاری بین شبکه تعاونی‌های تحت پوشش سازمان تعاون روستایی کشور و صندوق بیمه کشاورزی امضا شد.

در این نشست، حسین شیرزاد هنگام بازدید از سامانه نوین پایش وراهبری بیمه کشاورزی، ضمن ابراز خوشنودی از تحولات عمیق ایجاد شده در صندوق بیمه کشاورزی، اظهار داشت:

دسترسی بسیار مناسب به آمار خسارات، توانمندی و سرعت در تعیین تعرفه‌ها و همچنین آنالیز دقیق داده‌ها از طریق نرم‌افزار کاربردی بسیار قدرتمند با ویژگی‌های بالا ، دستاورد مبارکی برای صندوق بیمه و بخش کشاورزی ما محسوب می شود.

 

*** نقش تعاونی‌ها در گسترش ضریب نفوذ بیمه در روستاها

 

وی با اشاره به تأثیر بی‌نظیر حضور تعاونی‌ها در تعامل تنگاتنگ با متولی بیمه کشاورزی به‌ویژه گسترش ضریب نفوذ بیمه در روستاها و عرصه‌های کشاورزی کشور، افزود:

تعاونی‌های تولید روستایی و شرکت‌های سهامی زراعی با تحت پوشش داشتن بیش از ۳.۲ میلیون هکتار از اراضی دایر زراعی و اعضای میلیونی خود ، سهم بالقوه فراوانی در افزایش نقش بیمه و مدیریت ریسک فعال کشاورزی داشته است.

 

*** انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه‌ به منظور ترسیم نقشه راه 

 

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، در ادامه گفت:

لازم است با معرفی هرچه گسترده‌تر طرح‌های جدید بیمه‌ای و تقویت علاقمندی و اقبال اتحادیه‌ها و تعاونی‌های تحت پوشش نسبت به مشارکت در طرح‌های مختلف‌، فصل نوینی در بیمه‌گری و بیمه‌گزاری بخش کشاورزی کشور رقم بزنیم.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، در این جلسه تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای با مشارکت مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی، قائم‌مقام صندوق بیمه و مدیرعامل اتحادیه مرکزی شرکت های تعاونی تولید روستایی ایران به منظور ترسیم نقشه راه و گسترش همکاری‌ها و اقدامات مؤثر در زمینه برنامه‌ریزی و تحقق طرح‌های مناسب بیمه‌ای مورد نیاز اتحادیه‌ها و شرکت های سهامی زراعی سراسر کشور منعقد شد.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی
ارسال دیدگاه