کد خبر:93241
پ
جهش تولید
رئیس مجلس خواستار شد:

تسریع در ترخیص واردات اقلام مورد نیاز با رعایت استانداردهای قرنطینه‌ای

رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار اتخاذ سازوکاری برای تسریع در ترخیص واردات اقلام مورد نیاز با رعایت استانداردهای قرنطینه‌ای شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار اتخاذ سازوکاری برای تسریع در ترخیص واردات اقلام مورد نیاز با رعایت استانداردهای قرنطینه‌ای شد.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، به نقل از «روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور»، رئیس مجلس شورای اسلامی، در نشستی با روسای سازمان‌های دامپزشکی و جمعی از استادان دامپزشکی، ضمن تبریک روز ملی دامپزشکی به جامعه دامپزشکی، در جریان مشکلات و پیشنهادات سازنده آن‌ها قرار گرفت.

 

*** تسریع در ترخیص واردات اقلام مورد نیاز

 

در این دیدار لاریجانی با اشاره به اعمال تحریم‌ها علیه کشور، خواستار اتخاذ سازو کاری کارآمد برای تسریع در ترخیص اقلام وارداتی مورد نیاز با رعایت استانداردهای قرنطینه‌ای شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی وظیفه دامپزشکان را در حفاظت از سلامت احاد جامعه تعیین کننده خواند و افزود:

دامپزشکان نقش مهمی را در حفاظت از سلامت مردم و سرمایه‌های تولیدکنندگان فرآورده‌های دام، طیور و آبزیان دارند و لازم است در رسیدگی به مشکلات سرعت عمل داشته و در عین‌حال در اتخاذ تصمیم‌های مطالعه شده و پرهیز از رویکردهای شتاب زده دقت لازم را داشته باشند

 

*** مقابله با بیماری‌های نوپدید

 

رئیس سازمان دامپزشکی نیز با اشاره به تلاش‌های همکاران دامپزشک در مقابله با بیماری‌های نوپدید و بویژه بیماری‌هایی نظیر آنفلوآنزای پرندگان، گفت:

نقش این صنف زحمت کش در پیشگیری از بروز خسارات هزاران میلیاردی به سرمایه‌های دامی و همچنین امنیت غذایی قابل توجه بوده و سرمایه گذاری، تجهیز امکانات و افزایش توانایی دامپزشکان در واحدهای تولیدی و سایر موضوعات مرتبط جهت پیشگیری از تحمیل خسارت صدها برابری در این موارد ضروری است.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، در این نشست پیش از سخنان رئیس مجلس، محمدرضا صفری، رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور، داوودی عضو دامپزشک کمیسیون کشاورزی مجلس و تعدادی از استادان دامپزشکی به بیان نقطه نظرات خود در حوزه دامپزشکی پرداختند.

 

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه