کد خبر:89241
پ
امامزاده

طرح جامع ساخت حرم شاهزاده حمزه در انتظار تایید سازمان منابع طبیعی است

فرماندار بندر ماهشهر اعلام کرد، در صورتی که منابع طبیعی، طرح سازمان اوقاف را تایید کند کار ساخت حرم بزرگ شاهزاده حمزه فرزند امام موسی کاظم(ع) را شروع خواهیم کرد.

فرماندار بندر ماهشهر اعلام کرد، در صورتی که منابع طبیعی، طرح سازمان اوقاف را تایید کند کار ساخت حرم بزرگ شاهزاده حمزه فرزند امام موسی کاظم (ع) را شروع خواهیم کرد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، محسن بیرانوند افزود:

سازمان اوقاف و امور خیریه پیگیر تایید و شروع طرح جامع ساخت حرم شاهزاده حمزه بوده و در سال ۹۱ تفاهم نامه ای بین سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان منابع طبیعی صورت گرفته است؛ در طرحی که اوقاف برای توسیع شاهزاده حمزه، پیشنهاد داده، ۱۵ هکتار به عنوان بقعه برای شاهزاده حمزه در نظر گرفته شده که در صورتی تایید کند کار ساخت حرم بزرگ شاهزاده آغاز می شود.

وی با اشاره به پیاده روی هر ساله مردم بندرماهشهر به سمت شاهزاده حمزه گفت:

در طول سال ما سه حرکت مثبت و کاملا مردمی داریم که مردم با انجام آن ارادت خود را شاهزاده حمزه نشان داده‌اند، در روز شهادت حضرت زهرا(س)، روز شهادت امام رضا(ع) و روز اربعین حسینی مردم بندر ماهشهر با پای پیاده مسافت ۳۰ کیلومتری بندر ماهشهر تا مرقد شاهزاده حمزه را طی می‌کنند.

 

*** سال ۸۹ شاهزاده حمزه به اوقاف تحویل داده شد

 

بیرانوند عنوان کرد: سال ۸۹ شاهزاده حمزه، به اوقاف تحویل داده شد تا در اختیار مرجع شرعی قرار بگیرد.

طبق ماده ۱ قانون تشکیلات اوقاف تولیت این اماکن با ولی‌فقیه بوده و اوقاف نماینده ولی فقیه در هر شهرستان بوده است؛ تمامی اقدامات ساده‌ای که در حال حاضر در آن صورت گرفته اعم از آسفالت حیاط و بهسازی ساختمانش در زمان تولیت اوقاف انجام شده است. 

لذا تا کنون هر آنچه درآمد داشته خرج خودش شده است؛ هم اکنون هیئت امنایی برای شاهزاده حمزه تشکیل شده و وظیفه اداره آن را بر عهده دارد.

گفتنی است حمزه بن موسی بن جعفر الکاظم (ع) از فرزندان امام هفتم (ع) است.

وی دانشوری فاضل بود و نزد قشرهای گوناگون مردم محبوبیت ویژه‌ای داشت.

طبق برخی روایات اطرافیان مأمون شاهزاده حمزه را به قتل رساندند؛ مادر او بنا بر قول مؤلف کتاب منتخب التواریخ، امّ احمد بوده بنابراین حمزه برادر حضرت احمد بن موسی(ع) ملقّب به شاه چراغ است و بنا بر قولی مادرش ام‌ ولد بوده است کنیه وی را نیز ابوالقاسم گفته‌اند.

 

*** حرم شاهزاده حمزه در ۳۰ کیلومتری جاده هندیجان به بندر ماهشهر قرار دارد

 

به گزارش خبرگزاری روستا، حرم شاهزاده حمزه در ۳۰ کیلومتری جاده هندیجان به بندر ماهشهر بوده که سال‌هاست مورد توجه و عنایت مردم بندر ماهشهر قرار گرفته است و مردم این شهرستان به مناسبت‌های مختلف مسافت ۳۰ کیلومتری را با پای پیاده طی می‌کنند.

اما این حرم چندین سال است که از ساده‌ترین امکانات اعم از سرویس بهداشتی و آب آشامیدنی و… محروم بوده و مردم را که برای زیارت به این حرم رفته‌اند، با مشکل مواجه کرده است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزای روستا
ارسال دیدگاه