کد خبر:84378
پ
تولید سنتی چای
استاندار گیلان خبر داد:

مشکل تولید سنتی چای در ایران

نماینده عالی دولت در گیلان تولید سنتی چای را علت درآمد پایین چای‌کاران می‌داند.

استاندار گیلان تولید سنتی چای را علت درآمد پایین چای‌کاران می‌داند.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران  «مصطفی سالاری» صبح چهارشنبه ۲۳ خرداد ماه در دیدار با معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی در حوزه چای و همچنین تولید سنتی چای افزود:

در سال حدود ۱۵۰ میلیارد تومان به صورت بلاعوض به چای‌کاران پرداخت می‌شود، اما به‌علت نبود درآمد کافی رضایت کامل در میان چای‌کاران وجود ندارد.

 

*** تولید سنتی چای یکی از علل کمبود درآمد چای‌کاران است

 

وی تولید سنتی چای را یکی از علل کمبود درآمد چای‌کاران دانست و گفت:

وجود یک مرکز مطالعاتی قوی در گیلان برای بررسی نوع ارقام و ارائه برنامه مدون در مسیر بهسازی و به‌زراعی محصول چای ضروری است تا هر اقدامی به صورت هدفمند انجام و درآمد چای‌کاران از این طریق افزایش پیدا کند.

نماینده عالی دولت در گیلان به تمرکز بر برندسازی و تنوع در بسته‌بندی محصولات برنج در سال‌ زراعی جاری اشاره و خاطرنشان کرد:

باتوجه به این‌که مردم گیلان در موضوعات اجتماعی همراهی بسیار خوبی دارند که می‌توان از این ظرفیت کمال بهره را در هدایت به سمت تنوع در تولیدات و افزایش درآمد کشاورزان ببریم.

وی خاطرنشان‌ کرد: در این مسیر سازمان‌های مردم نهاد نیز به‌عنوان یک بازوی اجتماعی توانمند می‌توانند ما را همراهی کنند.

 

*** تشکیل کمیته چای استان گیلان

 

استاندار گیلان گفت:

در تشکیل کمیته چای استان نیز تلاش ما بر استفاده از خردجمعی و حضور بخش‌های دولتی، خصوصی و تشکل‌های صنفی بوده تا علاوه‌بر ایجاد یک شبکه قوی تصمیم‌های موثری برای تولید بهتر این محصول و فروش آن گرفته شود.

در این دیدار معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی با اشاره به این‌که بیشتر چای‌کاران به‌صورت تک محصولی فعالیت دارند، گفت:

باید بکوشیم تا یک سبد تولید متنوع برای کشاورزان به‌ویژه چای‌کاران گیلانی درنظر گرفته شود تا افزایش درآمد را به دنبال داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری روستا، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی در پایان با اشاره به وجود استعداد و زمینه تنوع در تولید محصولات مختلف در کشاورزان گیلانی یادآور شد:

با استفاده از ظرفیت کارآفرینان برجسته کشور در این بخش می‌توانیم مردم را به تولید هم‌زمان چند محصول ترغیب کنیم.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
ایسنا
ارسال دیدگاه