کد خبر:83425
پ
ماهیان زینتی
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی اعلام کرد:

افزایش صادرات ماهیان زینتی استان مرکزی

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از افزایش صادرات ماهیان زینتی در این استان خبر داد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از افزایش صادرات ماهیان زینتی در این استان خبر داد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، محسن شانقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران درباره وضعیت صادرات ماهیان زینتی گفت:

۴۱۲ هزار و ۸۰۰ قطعه انواع ماهیان زینتی امسال از استان مرکزی به کشورهای افغانستان و عراق صادر شده که میزات صادرات این آبزیان از استان در ۲ ماه سال گذشته حدود ۲۱۲ هزار و ۳۲۴ قطعه بوده است.

 

*** مرکزی جزء استان‌های برتر  در حوزه صادرات ماهیان زینتی

 

وی ادامه داد: استان مرکزی با این حجم صادرات ماهیان زینتی در زمره استان‌های برتر در حوزه صادرات این محصولات به شمار می‌رود.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطر نشان کرد:

۱۶۸ هزار کیلوگرم پا و پنجه مرغ از ابتدای سال جاری تاکنون از استان مرکزی به ویتنام صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد دارد.

شانقی گفت: در این مدت ۲۴ هزار و ۴۷۰ کیلوگرم مرغ منجمد به کشورهای عراق و افغانستان صادر شده است که صادرات این محصولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی را تجربه کرده است.

وی ادامه داد: برای نخستین بار در سال جاری اولین محموله مرغ منجمد استان مرکزی به افغانستان صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی افزود:

افزایش صادرات محصولات دامی و کشاورزی علاوه بر افزایش ارزآوری برای استان و کشور افزایش تولید و ایجاد اشتغال در واحدهای تولیدی استان را به همراه دارد.

به گزارش خبرگزاری روستا، استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۶۲۲ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه