کد خبر:70654
پ
سیب‌زمینی
مدیر سازمان تعاون روستایی گلستان اعلام کرد

استقبال کشاورزان گلستان از خرید تضمینی سیب‌زمینی

مدیر سازمان تعاون روستایی گلستان اعلام کرد که تاکنون یک هزار و ۳۰۰ تن سیب‌زمینی کشت بهاره پس از کارشناسی در مزارع به نرخ تضمینی خریداری شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی گلستان اعلام کرد که تاکنون یک هزار و ۳۰۰ تن سیب‌زمینی کشت بهاره پس از کارشناسی در مزارع به نرخ تضمینی خریداری شده است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «حکیم گلدی زاده»  از آخرین وضعیت خرید تضمینی سیب‌زمینی در استان گزارش داد که؛ سیب‌زمینی خریداری شده به چهار سردخانه حمل شده تا در زمان مناسب عرضه شود.

*** خرید تضمینی سیب‌زمینی  از کشاورزان گلستان

به گفته وی خرید تضمینی سیب‌زمینی از کشاورزان گلستان تا دهم تیرماه سال جاری با دایر بودن مراکز خرید تضمینی در چهار شهرستان استان ادامه دارد و در صورت نیاز تمدید خواهد شد. وی گفت: سیب‌زمینی کاران قبل از برداشت محصول می‌توانند برای نوبت گیری و حضور کارشناسان تعیین افت به منظور قیمت‌گذاری در مزرعه اقدام کنند.

خرید تضمینی سیب‌زمینی از کشاورزان گلستان از نهم خرداد ماه جاری به‌ منظور حمایت از کشاورزان استان، تثبیت بازار و پایداری تولید در چهار مرکز خرید کردکوی، بندرگز، گوزن فارس رامیان و مرزنکلاته گرگان دایر است.

*** نرخ خرید تضمینی برای هر کیلوگرم سیب‌زمینی

امسال شورای اقتصاد نرخ خرید تضمینی برای هر کیلوگرم سیب‌زمینی بهاره را چهار هزار و ۱۲۱ ریال تعیین کرده است. در سال زراعی جاری سطح زیرکشت پائیزه سیب زمینی گلستان ۶ هزار و ۲۰۰ هکتار است که کارشناسان جهاد کشاورزی پیش‌بینی کرده‌اند با احتساب بالا بودن میانگین تولید بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تن محصول برداشت شود.

هر ساله در حدود ۸ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی گلستان در دو فصل بهار و پاییز سیب‌زمینی کشت می‌شود که از هر هکتار حدود ۲۵ تن محصول برداشت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری روستا، استان گلستان از قطب‌های مهم کشاورزی ایران است و در تولید محصولات استراتژیک رتبه‌های بالای کشورمان را دارد. 

روستا‌نیوز روستانیوز روستانیوز

صدای روستا صدای روستا صدای روستا

انتهای پیام///

منبع
خبرگزای روستا
ارسال دیدگاه