کد خبر:69947
پ
مرکزی
مدیر شعب بانک کشاورزی مرکزی:

پرداخت ۱۴ میلیارد ریال خسارت کشاورزان استان مرکزی

مدیر شعب بانک کشاورزی استان از پرداخت ۱۴ میلیارد ریال خسارت کشاورزان استان مرکزی خبر داد.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان از پرداخت ۱۴ میلیارد ریال خسارت کشاورزان استان مرکزی خبر داد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «عبدالصمد صناعی» روز شنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران افزود: ۱۲ میلیارد و ۲۶۶ میلیون ریال این غرامت‌ها برای جبران خسارت ۱۵۲ هزار و ۵۰۰ قطعه طیور به مرغداران استان پرداخت شده است. وی ادامه داد: بقیه این غرامت‌ها نیز برای جبران خسارت وارده به ۲۲۶ دام به دامداران استان مرکزی پرداخت شده است. 

 

*** پرداخت خسارت دام‌های کشاورزان استان مرکزی

 

مدیر شعب بانک کشاورزی استان مرکزی خاطر‌نشان کرد: بیشترین خسارت پرداخت شده در این مدت به دامداران شهرستان‌های اراک و شازند بوده است.  صناعی گفت: در این مدت ۱۲ هزار ۶۰۰ فقره بیمه‌‌نامه برای ۲۶ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و باغ‌ها و ۵۱ هزار راس دام استان صادر شده است. وی ادامه داد: در سال زراعی جاری ۴۹ میلیارد ریال حق بیمه از کشاورزان گرفته شده و سه هزار و ۱۵۳ میلیارد ریال پرداخت خسارت باغ‌ها، مزارع و دام‌های کشاورزان استان مرکزی توسط صندوق بیمه کشاورزان استان تعهد شده است. 

 

مدیر شعب بانک کشاورزی استان مرکزی خاطر نشان کرد: با توجه به کاهش دما در فروردین ماه امسال سرمازدگی در بیشتر باغات و مناطق و شهرستان‌های استان مرکزی اتفاق افتاده و موضوع در حال بررسی است. 

 

بانک کشاورزی با ۵۷ شعبه، ۸۰ دستگاه خودپرداز و ۹ هزار و ۱۸۰ دستگاه کارتخوان با هدف حفظ منابع پایه، تولید ارزش افزوده و اشتغال‌زایی در راستای رونق تولید در سطح شهرها و روستاهای استان مرکزی به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کند. استان مرکزی با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است. ۶۷۰ هزار هکتار زمین باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد. 

 

به گزارش خبرگزاری روستا، استان مرکزی با تولید حدود ۵۴ هزار تن گوشت سفید، ۵۳ هزار تن تولید گوشت قرمز، ۳۲۰ هزار تن شیر، حدود ۴۱ هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه‌‌ای در تولیدهای بخش کشاورزی و دامداری کشور برخوردار است. 

 

روستانیوز روستانیوز

صدای روستا صدای روستا
انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه