کد خبر:69925
پ
شیر
معاون جهاد کشاورزی فارس:

آغاز اجرای طرح حمایتی خرید شیر از دامداران فارس

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از آغاز اجرای طرح حمایتی خرید شیر از دامداران فارس خبر داد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از آغاز اجرای طرح حمایتی خرید شیر از دامداران فارس خبر داد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «عبدالله جزایری» در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه فارس رتبه چهارم تولید شیر در کشور را دارد، افزود: سیاست حمایت از تولید‌کنندگان شیر در استان با توجه به افزایش هزینه‌های تولید شیر خام و با هدف تعادل بخشی بین عرضه و تقاضای این محصول آغاز شده است.

 

***  قیمت خرید شیر از دامداران 

 

جزایری تاکید کرد: طرح خرید حمایتی شیر خام با همکاری و مشارکت سازمان تعاون روستایی ،اتحادیه دامداران و کارخانجات صنایع لبنی استان فارس با دریافت سهمیه یک‌صد تن روزانه از سازمان تعاون روستایی کشور آغاز شده است. وی اظهار کرد: قیمت خرید شیر از دامداران بستگی به کیفیت محصول ارائه شده دارد که این مطلب نیز در متن قرارداد ذکر شده است.

 

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی فارس عنوان کرد: قیمت نیز با توجه به کیفیت و بار میکروبی شیر ارائه شده از سوی تولیدکننده به ازای هر لیتر تا نرخ هزار و ۴۴۰ تومان از دامداران خریداری خواهد شد.

 

*** وجود شیر مازاد در استان فارس

 

جزایری ادامه داد: خرید شیر در گام اول با بستن قرارداد با دامداران به میزان ۵۰ تن در روز آغاز و در صورت نیاز تا ۱۰۰ تن نیز قابلیت افزایش دارد. وی تصریح کرد: در این طرح دامداران می‌بایست شیری با کیفیت که ویژگی‌های آن مشخص شده است را تحویل داده و مبلغ قرارداد را دریافت کنند.

 

وی اضافه کرد: امیدواریم با انجام این طرح دیگر شاهد وجود شیر مازاد در استان فارس نباشیم و حرکت موثری در تعادل بخشی به چرخه عرضه و تقاضای شیر انجام شود و بالطبع تقاضا و قیمت شیر خام در استان نیز بهبود یابد. جزایری بیان کرد: این خرید در راستای حمایت از دامداران صورت می‌گیرد و موضوع تعیین قیمت شیر بحثی جداگانه خواهد بود.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، پیش از این، چهارشنبه نهم خردادماه جاری، حدود ۷۰ نفر از دامداران استان فارس با حضور مقابل سازمان جهاد کشاورزی استان فارس خواستار ساماندهی در بازار فرآورده‌های دامی خصوصا شیر و همچنین کاهش قیمت نهاده‌های دامی (خوراک) شده بودند. 

 

روستانیوز روستانیوز 

صدای روستا صدای روستا
انتهای پیام///

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه