کد خبر:68771
پ
مسکن روستایی گیلان
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان

اختصاص ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به مسکن روستایی گیلان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان از تخصیص ۶۰ میلیارد تومان برای رفع نیازمندی‌های مسکن روستایی گیلان، تا پایان ماه مبارک رمضان خبر داد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان از تخصیص ۶۰ میلیارد تومان برای رفع نیازمندی‌های مسکن روستایی گیلان ، تا پایان ماه مبارک رمضان خبر داد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «علیرضا محمدی» در مراسم تودیع و معارفه رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) در بندرانزلی، در خصوص تسهیلات مسکن روستایی گیلان اظهار کرد: در صورت تخصیص بودجه ۶۰ میلیارد تومانی دولت‌، تا پایان سال ۹۸ با ساخت و تعمیرات چهار هزار واحد مسکونی در روستاهای استان‌، نیازمندی‌های مسکن روستایی گیلان رفع می‌شود.

 

***  تامین مسکن روستایی گیلان

 

وی افزود: در سال گذشته سیاست‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) در راستای افزایش اشتغال، تامین مسکن مددجویی، حمایت و سلامت، مددجو محوری و توانمند‌سازی خانواده‌های تحت پوشش این نهاد بود.

 

محمدی با اشاره به اینکه تعداد مددجویان کمیته امداد در بندرانزلی نسبت به سال‌های گذشته کمتر است تصریح کرد: سال گذشته سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال از سوی کمیته امداد به افراد تحت پوشش این کمیته در گیلان پرداخت شد.

 

وی یادآور شد: با توجه به اینکه بوم‌گردی از سیاست‌های در دستور کار دولت است ساخت ۵۰۰ واحد بوم‌گردی از سوی کمیته امداد امام در گیلان تقبل شد که از سوی استانداری نیز ۳۵ میلیارد ریال تامین اعتبار شده که تاکنون تخصیص نیافته است.

 

*** مهاجرت معکوس

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان با اشاره به اینکه نهضت مسکن در روستاهای گیلان با هدف مهاجرت معکوس در دستور کار این اداه کل قرار دارد خاطر نشان کرد: کمیته امداد امام خمینی در گیلان با امضاء تفاهم‌نامه‌ای با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) ساخت یک‌هزار واحد مسکن مددجویی در گیلان را در دستور کار خود دارد.

 

محمدی افزود: ۷۳ هزار سالمند تحت پوشش کمیته امداد گیلان هستند و اولویت کمیته امداد خدمت‌رسانی و حمایت از ایتام، زنان سرپرست خانوار، بیماران لاعلاج و محرومان است.

 

*** وظیفه کارگزاران حکومتی و مسئولان دولت‌

 

در ادامه این جلسه فرماندار شهرستان بندرانزلی با اظهار تشکر از هشت سال خدمت رییس سابق کمیته امداد امام (ره) در بندرانزلی اظهار کرد: وظیفه کارگزاران حکومتی و مسئولان دولت‌، خدمت به مردم است و معتقدم با ارزش‌ترین خدمت‌ها، خدمت به اقشار ضعیف جامعه و محرومان است.

 

میرشمس مومنی زاده با اشاره به وجود ظرفیت‌های مناسب و ادارات کل در بندرانزلی افزود: متاسفانه با وجود ظرفیت‌های موجود در این شهرستان، میزان مددجویان و افراد نیازمند در بندرانزلی بیشتر از شهرهای دیگر استان است و این درحالی است که این شهرستان ۲۰ روستای برخوردار دارد.

 

*** افزایش زمینه‌های اشتغال‌زایی و تسهیلات مسکن روستایی گیلان

 

وی با اشاره به اینکه توانمند‌سازی مددجویان در راستای اداره خانواده با افزایش زمینه‌های اشتغال‌زایی در جهت تامین معیشت آنان ضرورت دارد خاطر‌نشان کرد: بر اساس سیاست‌های تاسیس کمیته امداد قرار بود با افزایش توان تامین معیشت محرومان از بار کمیته امداد کم شود نه اینکه مددجویان افزایش یابند.

 

مومنی زاده تصریح کرد: علاوه بر تحول در خدمات ارائه شده به مددجویان‌، تکریم مردم و ارباب رجوع به‌عنوان صاحبان اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره مورد تاکید است و وظیفه داریم به‌عنوان مدیران دستگاه‌های اجرایی و حکومتی، خدمتگزار مردم باشیم.

 

فرماندار بندرانزلی تصریح کرد: مسئولان حتی اگر امکانات و اعتبارات کافی برای حل مشکلات مردم در اختیار نداشته باشند باید با روی گشاده و با اخلاق نیکو پاسخگوی ارباب رجوع باشند.

 

به گزارش خبرنگار روستا، با حضور مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) در فرمانداری بندرانزلی فریدون زراعتی به‌عنوان رییس جدید کمیته امداد در بندرانزلی معرفی و از خدمات حسن کاوش رییس سابق این اداره قدردانی شد. 

 

روستانیوز روستانیوز روستانیوز

صدای روستا صدای روستا صدای روستا

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه