کد خبر:68545
پ
پرورش ماهی
رئیس اداره شیلات آستارا:

تسهیلات شیلات آستارا برای پرورش ماهی در استخر

رئیس اداره شیلات آستارا از پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان پرورش ماهیان گرمابی، سردابی و خاویار در استخرهای پیش ساخته، خبر داد.

رئیس اداره شیلات آستارا از پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان پرورش ماهیان گرمابی، سردابی و خاویار در استخرهای پیش‌ساخته، خبر داد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «صادق خاصی پور» در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد: استخرهای پیش‌ساخته از ورق‌های فولادی گالوانیزه با قطرهای ۶،۸ و ۱۰ متر، ارتفاع ۱۲۵ سانتیمتر و ۸۰ سال تاریخ مصرف در کوتاه‌ترین زمان توسط کارشناسان فنی شیلات نصب و راه‌اندازی می‌شود.

 

*** فعالیت ۹ استخر پرورش ماهی در شهرستان آستارا 

 

وی اظهار کرد: سقف تسهیلات بانکی پرورش ماهی، ۲۵۰ میلیون ریال با نرخ سود حدود شش درصد است و متقاضیان دارای منابع آبی چاه، رودخانه و چشمه می‌توانند در محل سکونت خود به پرورش ماهی اقدام کنند.

 

وی بیان کرد: ظرفیت پرورش سالانه ماهی به‌صورت میانگین در هر استخر پیش‌ساخته، حدود ۲ تن است و در شهرستان آستارا ۱۱ استخر پرورش ماهی سردابی، ۹ استخر و آب‌بندان پرورش ماهی گرمابی و ۲ استخر پرورش ماهی خاویار فعال است.

 

خاصی پور ادامه داد: به‌صورت میانگین سالانه حدود ۵۰۰ تن انواع ماهی پرورشی در استخرهای آستارا تولید می‌شود و با توجه به کاهش ماهیان استخوانی در دریای خزر، ماهیان پرورشی در بازار جایگزین ماهیان استخوانی شده است. 

 

به گزارش خبرگزاری روستا، شهرستان بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و با ۱۸ و نیم کیلومتر نوار ساحلی دریای خزر و منابع آبی متعدد، برای پرورش انواع آبزیان مستعد است. 

 

روستانیوز روستانیوز روستانیوز

صدای روستا صدای روستا صدای روستا
انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه