کد خبر:68492
پ
تهران
مدیرکل ورزش و جوانان تهران

تجهیز ۴۰ خانه ورزش روستایی در استان تهران

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران از بهره‌برداری ۴۰ خانه ورزش روستایی در استان خبر داد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران از بهره‌برداری ۴۰ خانه ورزش روستایی در استان خبر داد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، طرح تجهیز و ایجاد خانه‌های ورزش روستایی از ابتدای امسال با همکاری دهیاری‌ها آغاز شد و با اعتباری بیش از ۱۶۰ میلیون تومان از طریق فدراسیون روستایی و عشایری و اداره کل ورزش و جوانان استان تهران به بهره‌برداری رسید.

 

*** توسعه ورزش در نقاط محروم و روستایی استان تهران

 

در این خانه‌های روستایی که مساحتی بالغ بر ۵۰ متر مربع دارند وسایلی از جمله توپ فوتبال، توپ والیبال، یک دستگاه میز پینگ پنگ، یک عدد میز فوتبال دستی، پنج عدد دارت، ۲۰ تخته تشک تاتامی جهت فعالیت ورزشکاران روستایی و کم‌برخوردار استان تهران قرار گرفته است.

 

رضا گل محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان تهران در این رابطه اظهار کرد: در حال حاضر یکی از برنامه‌های ما توسعه ورزش در نقاط محروم و روستایی این استان است تا از این طریق بتوانیم زمینه کشف استعدادها را فراهم کنیم.

 

*** بهره‌برداری خانه ورزشی در شهرستان‌های تهران

 

وی ادامه داد: در حال حاضر سرانه ورزش برای شهروندان تهرانی ۴۲ سانتی‌متر مربع است که تا سال ۱۴۰۰ این میزان به ۷۵ سانتی‌متر مربع خواهد رسید.
گل محمدی با اشاره به اینکه استان تهران هم‌اکنون با ۱۶ حوزه و شهرستان یکی از نقاط فعال در کشور می‌باشد خاطر نشان کرد: تهران توانسته به‌عنوان پیشانی ورزش کشور استعدادها و ورزشکاران زیادی را در خود جای دهد که امیدواریم با تجهیز مناطق محروم و کم‌برخوردار بتوانیم در مسابقات کشوری و بین المللی مدال‌های ارزشمندی را برای این استان به ارمغان آوریم.

 

حسن داورزنی، رئیس هیات ورزش روستایی و عشایری تهران نیز در رابطه با تجهیز خانه‌های ورزشی روستایی گفت: این طرح از سال گذشته در استان تهران آغاز شد که ۲۲ خانه (با اعتبار ۶۶ میلیون تومان) در سال ۹۶ و ۴۰ خانه ورزشی در شهرستان‌های استان تهران مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۱۷ روستا در سطح استان دارای سکنه بوده خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در این روستاها ۹۴۰ هزار نفر سکونت دارند که یکی از اولویت‌های این فدراسیون توسعه ورزش روستایی و کشف استعدادهای برتر ورزشی در سایر نقاط استان تهران است.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، داورزنی همچنین به آغاز طرح اصلاح ناهنجاری‌ها و سنجش قامت بانوان روستایی در سطح استان اشاره کرد و گفت: این طرح با همکاری معاونت پژوهشی وزارت ورزش و فدراسیون روستایی و عشایری از اواخر سال گذشته آغاز شده که طرح نهایی آن در روستاهای استان تهران در حال اجرا‌ست.

 

روستانیوز روستانیوز روستانیوز

صدای روستا صدای روستا صدای روستا
انتهای پیام///

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه