کد خبر:67322
پ
باغات سلطانیه
رئیس جهاد کشاورزی سلطانیه:

سرمازدگی باغات سلطانیه

باغات شهرستان سلطانیه حدود ۸۰ درصد دچار سرمازدگی شده‌‌‌اند و تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار ندارند.

باغات سلطانیه حدود ۸۰ درصد دچار سرمازدگی شده‌‌‌اند و تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار ندارند.

 

 

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، رئیس جهاد کشاورزی سلطانیه اظهار کرد: وجود باغات مدرن در شهرستان سلطانیه از ویژگی‌های مهم بخش کشاورزی این شهرستان محسوب می‌شود که بخش قابل توجهی را به خود اختصاص داده است.و متأسفانه بیش از ۳۰ درصد محصول گندم شهرستان نیز دچار سرمازدگی اخیر شده است.

 

*** سرمازدگی بیش از ۸۰ درصد باغات سلطانیه

 

وی افزود: بروز سرمازدگی اخیر، موجب خسارت‌های فراوانی به بخش باغات این شهرستان شده است، به ‌طوری‌ که بیش از ۸۰ درصد باغات سلطانیه را در برگرفته و خسارت‌های زیادی وارد کرده است.

 

 

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه در ادامه یادآور شد: شهرستان سلطانیه به علت قرارگیری در یک موقعیت جغرافیایی ویژه محصول کشاورزی این منطقه همواره در معرض سرمازدگی قرار دارند که در این راستا بیمه کشاورزی یک از مهم‌ترین مباحث در جهت جبران خسارت وارده به شمار می‌آید.

 

 

وی افزود: وجود موانعی چون، دیرکرد در پرداخت، کم بودن مبلغ خسارت با توجه به هزینه‌ای که کشاورز متقبل شده، از جمله موانع پیش ‌روی کشاورزان و باغداران در شهرستان سلطانیه محسوب می‌شود که موجب شده تا راغب به بیمه کردن محصولات خود نباشند.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، رئیس جهاد کشاورزی سلطانیه در پایان تصریح کرد: شهرستان سلطانیه در حوزه بیمه کشاورزی در سطح خوبی در استان زنجان محسوب می‌شود که در صورت رفع موانع شاهد استقبال کشاورزان این شهرستان از بیمه کشاورزی خواهیم بود.

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه