کد خبر:66907
پ
سیر نوبرانه

برداشت سیر نوبرانه در طارم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم: برداشت سیر نوبرانه از اراضی کشاورزی این شهرستان آغاز شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم اعلام کرد: برداشت سیر نوبرانه از اراضی کشاورزی این شهرستان آغاز شد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «مجتبی اسکندری» اظهارکرد: پیش‌بینی می‌شود از این اراضی۸۰ هزار تن سیر نوبرانه برداشت شود. اسکندری با بیان اینکه به‌طور متوسط در هر واحد از سطح ۴۰ تن سیر نوبرانه برداشت می‌شود افزود: هم اکنون ۲ هزارو۲۰۰ بهره‌بردار کاربرداشت سیر را در طارم آغاز کرده‌اند.

 

مدیر جهاد کشاورزی طارم با اشاره به اینکه ۳۰ درصد محصول سیر کشور در طارم تولید می‌شود گفت: فقط ۱۰ درصد تولید در داخل استان مصرف می‌‌شود و بیش از نیمی از تولیدات به کشورهای روسیه و عراق و استان‌هایی نظیر گیلان و مازندران‌، تهران‌، همدان‌، کردستان و قزوین صادر می‌شود. پارسال بیشترین صادرات سیر طارم به مقصد روسیه به میزان ۲هزار و ۵۰۰ تن سیر بود.

 

*** اغاز برداشت سیر نوبرانه طارم از اردیبهشت ماه

 

سیر صورتی‌، سیر قرمز‌، سیر سفید و رقم آذرشهر ارقام اصلی سیر کشت شده طارم است که در این بین سیر صورتی بیشترین رقم تولیدی را به خود اختصاص می‌دهد. سیر طارم در پاییز کشت می‌شود و برداشت آن از اردیبهشت آغاز و تا خرداد ادامه دارد.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیر جهاد کشاورزی طارم  در پایان خاطر نشان کرد: در استان زنجان بیش از ۹۰ درصد تولیدات سیر در طارم صورت می‌گیرد.

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه