کد خبر:66426
پ
خانه بهداشت روستایی
فرماندار دامغان:

بهره‌برداری ۴ خانه بهداشت روستایی در دامغان

فرماندار دامغان از افتتاح ۴ خانه بهداشت روستایی در این شهرستان خبر داد.

فرماندار دامغان از افتتاح ۴ خانه بهداشت روستایی در این شهرستان خبر داد و اعلام کرد: برای بهره‌برداری از این طرح‌ها ۶۴۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «علی‌ اصغر مجد» در جلسه هماهنگی سفر معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور به دامغان با بیان اینکه چهارخانه بهداشت در روستاهای مایان، مهمان‌دوست، کلاته ملا و طاق این شهرستان افتتاح خواهد شد، ابراز داشت: برای بهره‌برداری از این طرح‌ها بالغ‌ بر ۶۴۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

 

*** خانه بهداشت روستایی در دامغان

 

وی با بیان اینکه به دنبال ارتقاء سلامت در جامعه هستیم، افزود: به‌طور یقین پیشگیری مقدم بر درمان است بر همین اساس تلاش شد تا امکان دسترسی همه مردم به‌ویژه در نواحی روستایی را برای مراقبت‌های سلامت فراهم کنیم که با این افتتاح خانه‌های بهداشت می‌توانیم از هزینه‌هایی که بخش درمان به علت عدم پیشگیری بر جامعه وارد می‌کند، جلوگیری کنیم.

 

فرماندار دامغان با بیان اینکه دولت می‌کوشد تا زمینه خدمات بهداشتی و درمانی به‌ویژه برای مناطق روستایی و کم برخوردار را فراهم کند، ابراز داشت: اجرای طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت و درمان، خدمات بهداشتی، مراقبت‌های اولیه بهداشتی، واکسیناسیون، بهداشت روان، بهداشت مدارس، جذب مشارکت‌های مردمی و بهداشت از جمله اهداف خانه‌های بهداشت قلمداد می‌شود.

 

مجد در ادامه تصریح کرد: ۲۹ پروژه خانه بهداشت دامغان در دست اقدام است که در صورت تخصیص اعتبارات لازم تا دهه مبارک فجر امسال به بهره‌برداری خواهند رسید.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، فرماندار دامغان به طرح تحول سلامت نیز اشاره و در پایان خاطر نشان کرد: در اجرای طرح افراد ساکن در روستاها سه درصد و در مناطق شهری شش درصد از هزینه‌های درمانی را پرداخت می‌کنند که این امر به کاهش هزینه‌های درمانی مردم کمک می‌کند.

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه