کد خبر:66394
پ
طناب+کشی
رئیس هیات ورزش روستایی مرکزی:

افتتاح ۷۰ خانه ورزش روستایی در استان مرکزی

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی مرکزی: طی اردیبهشت ماه سال جاری نیز ۷۰ خانه ورزش روستایی در سطح استان مرکزی به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان مرکزی اعلام کرد: طی اردیبهشت ماه سال جاری نیز ۷۰ خانه ورزش روستایی در سطح استان مرکزی به بهره‌برداری می‌رسد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «علی عشوری» از افتتاح ۷۰ خانه ورزش روستایی در سطح استان مرکزی طی اردیبهشت ماه سال جاری، با هدف گسترش و اشاعه ورزش در روستاها خبر داد. عشوری در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، اظهار داشت: طی ایام دهه فجر سال گذشته ۴۰ خانه ورزش در روستاهای استان مرکزی به بهره‌برداری رسید و هم اکنون مورد استفاده جوانان این روستاها قرار دارد.

 

*** افزایش آمار خانه ورزش روستایی استان مرکزی

 

وی بیان کرد: با اضافه شدن این تعداد، آمار خانه‌های ورزش روستایی استان مرکزی به ۱۱۰ مورد افزایش می‌یابد و در راستای تداوم این اقدام، افزایش خانه‌های ورزش روستایی را در استان مدنظر داریم. رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان مرکزی خاطر نشان کرد: اماکن بلااستفاده در روستاها پس از شناسایی توسط دهیاران و تکمیل آنها از نظر ساختمان و زیرساخت‌های لازم، برای تکمیل تجهیزات ورزشی در اختیار اداره کل ورزش و جوانان استان قرار داده می‌شود.

 

عشوری تصریح کرد: هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان مرکزی نیز تجهیزات ورزشی این اماکن را شامل میز پینگ پنگ، فوتبال دستی، میز شطرنج و… آماده و شرایط را برای استفاده علاقمندان مهیا می‌کند.

 

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان مرکزی ادامه داد: در حال حاضر ۳۰۰ بازی بومی و محلی در استان مرکزی شناسایی شده، که از این رقم آئین بیل گردانی نیمور محلات، به ثبت ملی رسیده و به دنبال ثبت ملی ۹ بازی بومی محلی دیگر استان هستیم.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: برای ثبت ملی بازی‌های بومی محلی استان اقداماتی از جمله مستند سازی و … با حمایت و همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی صورت گرفته و پیگیر هستیم تا هر چه زودتر به نتیجه مطلوب برسد.

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه