کد خبر:66093
پ
farhangnews_101987-291054-1416381936
معاون بازسازی بنیاد مسکن:‌

افزایش وام مسکن روستایی

معاون بازسازی بنیاد مسکن:‌ سقف وام مسکن روستایی ۱۸ و ۲۰ میلیون تومان بود که این وام در سال ۹۷ به ۲۵ میلیون تومان افزایش یافته است.

معاون بازسازی بنیاد مسکن در خصوص سقف افزایش وام مسکن روستایی اعلام کرد:‌ سقف وام مسکن روستایی ۱۸ و ۲۰ میلیون تومان بود که این وام در سال ۹۷ به ۲۵ میلیون تومان افزایش یافته است.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «علیرضا تابش» در نشست خبری که به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شده بود اظهار داشت: ­در برنامه‌ریزی روستایی برای سال ۹۷ ، سه­ هزار و ۴۴۸ روستا را طرح بازنگری دادیم و همچنین طراحی و تصویب طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار ۱۰۰ درصد محقق شده ­و هم‌اکنون طرح هادی در ۹۹۸ روستا در حال انجام است. وی افزود: برای ۳ میلیون و ۱۸۸ هزار مسکن روستایی سند صادر شده است و امسال­ صدور­ ۱۲۰ هزار سند را در برنامه داریم.

 

*** خدمات فنی مهندسی ارائه شده برای ۲٫۳ میلیون واحد مسکن روستایی

 

تابش ادامه داد:­ در شهرهای کمتر از ­­۲۵ هزار جمعیت برای ۱۹۰ هزار واحد سند صادر شده است و هم‌چنین صدور ۶۰ هزار سند در برنامه قرار دارد. وی تصریح کرد: برای ۲٫۳ میلیون واحد مسکن روستایی خدمات فنی مهندسی ارائه شده و امسال هم برای ۱۵۳ هزار واحد خدمات صدور پروانه ساختمانی ارائه می‌شود. تابش گفت: بودجه عمران روستایی سال نود و شش،​ ­۱۹۱۲ میلیارد تومان بود که از این رقم ۶۰ درصد آن تخصیص یافت و ۴۷ درصد از خزانه دریافت شده است. در سال ۹۷ به ۲۱۷۹ میلیارد تومان افزایش یافته که امیدواریم تخصیص مناسبی داشته باشیم.

 

رئیس‌ ­بنیاد مسکن تصریح کرد: مجموعا در بهسازی و بازسازی ۱ میلیون و ۶۳۰ هزار واحد خاتمه یافته که تسهیلاتی معادل ۱۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان ارائه شده است. امسال ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را در برنامه داریم که مصوبه آن را اواخر سال گذشته دولت داد. تابش با بیان این‌که سال ۸۴ فقط ۷ درصد سازه‌های روستایی در برابر زلزله مقاوم بودند که با اقدامات انجام شده در حوزه بازسازی و نوسازی امروز ۴۰ درصد سازه‌ها مقاوم شده‌ است، گفت: البته در برخی از شهرستان‌ها این درصد به رقم بالاتری رسیده است و در کرمان ۵۸ درصد مسکن روستایی مقاوم در برابر زلزله داریم.

 

*** نوسازی و بهسازی مسکن روستایی

 

وی افزود: عمده همکاری را بانک مسکن با نوسازی و بهسازی مسکن روستایی داشته است در مجموع،​ فعالیت بنیاد در بخش بازسازی مسکن روستایی قابل توجه بوده و پارسال ­۲۶ هزار و ۶۰۰ واحد شهری و ۵۲۸۰۰ واحد روستایی بازسازی شده است. در ادامه معاون بازسازی بنیاد مسکن در خصوص سقف افزایش وام مسکن روستایی گفت:‌ سقف وام مسکن روستایی ۱۸ و ۲۰ میلیون تومان بود که این وام در سال ۹۷ به ۲۵ میلیون تومان افزایش یافته و بر اساس برنامه به ۲۰۰ هزار واحد در سال جدید پرداخت خواهد شد.

 

عزیزالله مهدیان تاکید کرد: تا شهریور سال آینده عملیات بازسازی مناطق زلزله‌زده شهری استان کرمانشاه به پایان می‌رسد، افزود: در سایر نقاط کشور­ کار بازسازی شروع شده و تلاش می‌کنیم تا پایان امسال این برنامه را به اتمام برسانیم. وی تصریح کرد: کل واحد‌های ارزیابی خسارت دیده در زلزله کرمانشاه ۱۲۳ هزار واحد بوده که ۳۵ هزار و ۲۰۰ واحد احداثی و ۵۹ هزار و ۶۴۲ واحد تعمیراتی هستند که ۳۹۹۱ واحد تجاری هستند و از این تعداد ۱۰۱۵۹۱ واحد تشکیل پرونده و ۶۷ هزار و ۵۰۶­­ واحد به بانک برای دریافت تسهیلات معرفی شدند و ۴۲ هزار و ۷۶۲ واحد تعمیری به بانک برای انعقاد قرارداد معرفی شدند.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، رئیس‌ ­بنیاد مسکن در پایان درباره طرح مسکن اجتماعی خاطر نشان کرد: متولی مسکن اجتماعی بنیاد­ مسکن است و تاکنون تامین اعتبار در زمینه تسهیلات بانکی و یارانه صورت نگرفته است و­ تامین زمین ­یکی از ۷ طرحی است که در مسکن اجتماعی امده است اما تاکنون زمینی تحویل بنیاد مسکن نشده است.

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه