کد خبر:66019
پ
۱۳۹۵۰۳۳۱۱۲۱۳۱۱۰۰۷۹۵۷۳۹۴

اجرای ۳۹۵ طرح عمرانی در روستاهای استان مرکزی

مدیر کل دفتر روستایی و امور شوراهای اسلامی استانداری مرکزی: سهم استان مرکزی منابع صندوق توسعه ملی سه هزار میلیارد ریال است.

مدیر کل دفتر روستایی و امور شوراهای اسلامی استانداری مرکزی اعلام کرد: سهم استان مرکزی منابع صندوق توسعه ملی سه هزار میلیارد ریال است و در صورت تخصیص این اعتبار گام بلند دیگری در راستای توسعه روستایی برداشته می‌شود. 

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «سعید فائض پور» در گفت‌و‌گو با خبرنگاران افزود: به منظور اجرای این طرح‌ها در مجموع ۴۵۵ میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته در مناطق مختلف روستایی استان هزینه شده است. وی ادامه داد: ۷۳۲ هزار متر مربع زیرسازی و آسفالت راه‌ها و معابر روستایی، ایجاد ۴۲ هزار متر مربع پارک و بوستان روستایی، جدول گذاری، بهسازی مساجد، ساماندهی ورودی و گورستان‌ها، ساخت ۲ ایستگاه آتش نشانی و ایجاد چند ساختمان دهیاری از مهم‌ترین طرح‌های عمران روستایی این استان در سال گذشته بوده است. 

 

*** توسعه روستایی در استان مرکزی 

 

مدیرکل دفتر روستایی و امور شوراهای اسلامی استانداری مرکزی بیان کرد: دولت تدبیر و امید عمران و اشتغال روستایی را به عنوان یکی از اولویت‌های خود تعریف کرده و امسال نیز طرح‌های متعددی برای بهبود زیرساخت‌ها و فضاهای عمومی روستایی استان تدوین شده که با تخصیص اعتبار عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود. 

 

فائض پور بیان کرد: حفظ جمعیت و جلوگیری از گسترش پدیده حاشیه نشینی در شهرها محور برنامه‌های دولت در کانون‌های جمعیتی روستاها است که بر این اساس در پنج سال اخیر بیش از ۱۰ هزار فرصت شغلی در بخش‌های روستایی این استان ایجاد شد و رضایت‌مندی این قشر را به همراه داشته است. 

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیر کل دفتر روستایی و امور شوراهای اسلامی استانداری مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: یک و نیم میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی در سال ۹۵ برای توسعه روستایی کشور در نظر گرفته شد که سهم استان مرکزی از این منابع سه هزار میلیارد ریال است و در صورت تخصیص این اعتبار گام بلند دیگری در راستای توسعه روستایی برداشته می‌شود.  یک هزار و ۲۰۰ روستا در استان مرکزی وجود دارد که ۷۹۲ روستا دارای دهیاری است.

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه