کد خبر:66002
پ
۵۷۳۲۳۰۷۷
مدیرکل بنیاد مسکن همدان:

پرداخت ۱۲۰۰ فقره تسهیلات بلاعوض مسکن به روستاییان همدان

مدیرکل بنیاد مسکن همدان: ۱۰۱ هزار فقره تسهیلات با مبلغ ۹ هزار میلیارد ریال پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در ۱۰ سال گذشته پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان اعلام کرد: ۱۰۱ هزار فقره تسهیلات با مبلغ ۹ هزار میلیارد ریال پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در ۱۰ سال گذشته پرداخت شده است.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «حسن ظفری» در جمع خبرنگاران افزود: از محل حمایت و کمک بلاعوض در راستای ساخت و بهسازی مسکن روستاییان مبتنی بر حساب ۱۰۰ حضرت امام خمینی (ره) ۸۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته به استان همدان بوده است. وی بیان کرد: یک هزار و ۲۰۰ متقاضی که با استفاده از تسهیلات بهسازی نسبت به نوسازی منازل اقدام کردند و به دلیل شرایط مالی موفق به اتمام آن نشده‌اند، شناسایی شدند.

 

*** کمک‌های بلاعوض

 

وی زیرپوشش نبودن هیچ نهاد حمایتی را شرایط استفاده متقاضیان از این کمک‌های بلاعوض عنوان کرد و افزود: برای هر واحد تا سقف ۸۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به واحدهای نیمه تمام روستایی که قادر به تکمیل واحد نبوده‌اند، پرداخت شد. ظفری با تاکید بر اینکه این سیاست در سال ۹۷ ادامه دارد ابراز امیدواری کرد: تعداد واجدان شرایطی که پذیرش می‌شوند زیر پوشش قرار گیرند تا با استفاده از حساب ۱۰۰ حضرت امام خمینی (ره) برای تکمیل واحدهای مسکن روستایی خود اقدام کنند.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان گفت: از این تعداد ۹۰ هزار فقره تسهیلات تکمیل و به بهره‌برداری رسیده و ۱۱ هزار فقره یا قطع وام شده یا نیمه تمام باقی مانده که به دلیل شرایط مالی قادر به اتمام آن نبوده‌اند. 

 

*** تسهیلات اخصاص یافته به مسکن روستایی

 

ظفری اظهار کرد: ۹ هزار و ۸۰۰ فقره تسهیلات سهمیه سال ۹۶ بوده که از این میزان، هشت هزار و ۷۰۰ فقره تامین منابع مالی شده و نسبت به عقد قرارداد نظام بانکی اقدام کرده‌اند. وی با بیان اینکه بیش از سه هزار فقره مسکن روستایی در سال ۹۶ ساخته شده افزود: مابقی در حال ساخت است که در مناسبت‌های آینده بهره‌برداری می‌شود.

 

ظفری بیان کرد: اعتبارات تسهیلات روستایی بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در سال گذشته یک هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال بود که بیش از یک هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته و در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار گرفته است. 

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان در پایان خاطر نشان کرد: کمک بلاعوض سال ۹۷ بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال باشد که در این برنامه در راستای تکمیل و شناسایی واحدهای نیمه تمام اقدام شود تا متقاضیان از این تسهیلات استفاده حداکثری را ببرند. استان همدان یک هزار و ۷۰ روستای دارای سکنه دارد. 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه