کد خبر:65998
پ
LFeTJLmYTx6N
مدیرکل دامپزشکی مرکزی:

معدوم‌سازی ۱۸۲۲ کیلوگرم فرآورده دامی در مرکزی

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی: یک هزار و ۸۲۲ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی در طرح تشدید نظارت نوروزی در این استان، کشف و معدوم شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی در خصوص معدوم‌سازی فرآورده دامی در مرکزی اعلام کرد: یک هزار و ۸۲۲ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی در طرح تشدید نظارت نوروزی در این استان، کشف و معدوم شد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «دکتر محسن شانقی» اظهار داشت: این فرآورده‌ها در جریان چهار هزار و ۲۳۷ مورد بازدید و بازرسی از ۲ هزار و ۲۰۰ مرکز تولید، بسته‌بندی، توزیع و عرضه فرآورده دامی توسط بازرسان دامپزشکی استان کشف شد.

 

*** واحدهای تولید و عرضه فرآورده دامی

 

وی ادامه داد: ۲۷ واحد متخلف در طرح تشدید نظارت نوروزی بر واحدهای تولید و عرضه فرآورده دامی شناسایی شد که از این تعداد ۲ واحد تعطیل، ۱۶ واحد به تعزیرات حکومتی و ۹ واحد به دادگاه مواد غذایی معرفی شدند. مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی بیان کرد: ۶۴ گروه ثابت و سیار از بازرسان بهداشتی واحد نظارت دامپزشکی استان وظیفه بازدید و بازرسی از واحدهای تولید، بسته‌بندی و عرضه را بر عهده داشتند.

 

دکتر شانقی گفت: در این طرح ۶۹ مورد نمونه‌برداری از کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌ها، مراکز تولید، بسته‌بندی، عرضه و فروش فرآورده‌های خام دامی، رستوران‌های درون‌ شهری و بین ‌راهی انجام شد. وی از مردم خواست با توجه به اهمیت بهداشت در فراورده‌های دامی در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق تماس با سامانه اطلاع‌ رسانی ۱۵۱۲ به اداره ‌کل دامپزشکی اطلاع دهند.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۶۲۲ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

 

انتهای پیام///

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه