کد خبر:65671
پ
۲۶۵۴۴۱۲

رهبر معظم انقلاب، سال۹۷ را سال «حمایت از کالای ایرانی» نام‌گذاری کردند

رهبر معظم انقلاب سال۹۷ را سال «حمایت از کالای ایرانی» نام‌گذاری کردند و مخاطب شعار امسال را همه ی آحاد ملت و مسئولان معرفی کردند.

رهبر معظم انقلاب سال۹۷ را سال «حمایت از کالای ایرانی» نام‌گذاری کردند و مخاطب شعار امسال را همه ی آحاد ملت و مسئولان معرفی کردند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷ هجری شمسی، با تبریک به همه هم‌میهنان و ایرانیان بویژه خانواده‌های معزز شهیدان و جانبازان، و نوجوانان و جوانانِ امیدآفرین و پیشران حرکت علمی کشور، و با آرزوی نوروزی شاد و شیرین و سالی پر از خیر و برکت، سال جدید را سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کردند.

.

*** سال ۹۶، سال بروز عظمت و اقتدار و حضور ملت

.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در یک ارزیابی از فراز و نشیب‌ها، و تلخ و شیرین‌های سال ۹۶، این سال را «سال بروز عظمت و اقتدار و حضور ملت» خواندند و افزودند: در اوائل سال بیش از ۴۰ میلیون نفر از مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، حضوری بسیار خوب، عظیم، خیره‌کننده و پرمعنا داشتند و این حضور در راهپیمایی روز قدس، راهپیمایی‌های ۹دی و برتر از همه در راهپیمایی تماشایی ۲۲ بهمن ادامه یافت.

ایشان، با اشاره به برنامه‌ریزی و تلاش ناکام دشمنان برای ایجاد ناآرامی در ماههای پایانی سال، راهپیمایی‌های خودجوش مردم در مقابل اغتشاشات را نشان‌دهنده حضور ملت بزرگ، بصیر، چالاک و آماده‌بکار ایران در همه میدان‌ها دانستند و گفتند: ملت ایران و حتی آن کسانی که دشمنان قصد داشتند اغتشاشات را به‌نام آنها تمام کنند، در مقابل اغتشاشگران ایستادند و با این حادثه، عظمت ملت ایران بیش از پیش روشن شد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، دستاورد دیگر جمهوری اسلامی در سال گذشته را «تبدیل تهدیدهای منطقه‌ای به فرصت» دانستند و گفتند: یکی از اهداف تهدیدهای منطقه‌ای، ضربه زدن به ایران بود اما جمهوری اسلامی نه تنها اجازه نداد تهدیدها به کشور آسیبی وارد کند بلکه آنها را به فرصت تبدیل کرد.

.

*** شعار«اقتصاد مقاومتی: تولید- اشتغال» تا حدودی عملی شد

.

ایشان، تلاشهای انجام‌شده در جهت تحقق شعار سال ۹۶ یعنی «اقتصاد مقاومتی: تولید- اشتغال» را از دیگر نقاط مثبت و امیدوارکننده برشمردند و افزودند: کارهای خوبی برای تولید و اشتغال انجام و شعار سال تا حدودی عملی شد، البته کارهای زیادی نیز باقی مانده که باید تا تحقق کامل این شعار دنبال و انجام شود.

حوادثی همچون «سیل، زلزله، غرق‌شدن نفتکش، سقوط هواپیما و جان‌باختن عزیزان هموطن در آنها» از جمله حوادث تلخ سال ۹۶ بود که رهبر انقلاب اسلامی به آنها اشاره و خاطرنشان کردند: علاوه بر این حوادث، تداوم خشکسالی در برخی مناطق کشور و همچنین استمرار مشکلات معیشتی برخی قشرها از گذشته، از جمله مواردی است که همه باید برای رفع آنها تلاش کنند.
ایشان در بیان چشم‌انداز حرکت مردم و مسئولان در سال جدید، گفتند: بنده در شعارهای سال، معمولاً مسئولان را مخاطب قرار می‌دهم اما امسال، مخاطب، همه آحاد ملت از جمله مسئولان هستند و همه باید سخت، کار و تلاش کنند.

.

*** مسئله اصلیِ امسال همچون سالهای قبل، مسئله اقتصاد و معیشت مردم 

.

حضرت آیت الله خامنه‌ای مسئله اصلیِ امسال را نیز همچون سالهای قبل، مسئله اقتصاد و معیشت مردم خواندند و با تأکید بر «تولید ملی» به‌عنوان محور اساسی در حل مشکلات اقتصادی، افزودند: اگر تولید ملی با همت و پیگیری همگانی شتاب بگیرد، بسیاری از مشکلات معیشتی مردم و مسائل اشتغال و سرمایه‌گذاری حل خواهد شد و آسیب‌های اجتماعی کاهش زیادی خواهد یافت، بر همین اساس، نام و شعار امسال را «حمایت از کالای ایرانی» قرار داده‌ام.

به گزارش خبرگزاری روستا،  رهبر انقلاب اسلامی، آحاد مردم و مسئولان را در حمایت از کالای ایرانی دارای نقش و وظیفه دانستند و افزودند: در سخنرانی روز اول سال، ابعاد مختلفی را از آنچه مردم و مسئولان باید در حمایت از کالای ایرانی انجام بدهند، تشریح خواهم کرد.

ایشان همچنین با سلام به محضر حضرت بقیه‌الله (عج) و درود به روح مطهر امام بزرگوار، همزمان‌شدن بهار طبیعت با بهار معنویت یعنی ماههای رجب، شعبان و رمضان‌المبارک را فرصتی برای رشد و رویش مادی و معنوی ملت خواندند.

انتهای پیام///

انتهای پیام///

منبع
مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران
ارسال دیدگاه