کد خبر:65100
پ
۷۰۰۲۵۰
مدیر دفتر هماهنگی امور اقتصادی مرکزی:

توزیع میوه شب عید از ۲۵ اسفند

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری مرکزی: توزیع میوه شب عید از تاریخ ۲۵ اسفند ماه به بعد صورت می‌گیرد و قیمت خرید مبنای قیمت فروش این میوه‌ها نیست.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری مرکزی اعلام کرد: توزیع میوه شب عید از تاریخ ۲۵ اسفند ماه به بعد صورت می‌گیرد و قیمت خرید مبنای قیمت فروش این میوه‌ها نیست، بلکه قیمت روز بازار مبنای عرضه این میوه‌ها است، حتی امکان دارد قیمت روز بازار از قیمت خرید اولیه این میوه‌ها نیز پایین‌تر باشد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «محمود نعمتی» در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، با اشاره به وضعیت خرید میوه شب عید و نوروز در استان مرکزی اظهار داشت: یک هزار تن پرتقال و ۵۰۰ تن سیب به عنوان میوه شب عید برای استان مرکزی خریداری و بیش از ۹۰ درصد این محصولات به انبارهای استان انتقال داده شده است.

 

***  چگونگی بازار میوه شب عید

 

وی افزود: در حال حاضر میوه‌های خریداری شده برای استان مرکزی آماده توزیع برای مصرف کنندگان است اما در حال جانمایی برای محل‌های مناسب توزیع هستیم، البته جانمایی‌های انجام شده در شهرستان اراک براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، در همان مکان‌های سال گذشته تعیین شده است. مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: مسئولیت توزیع میوه‌های خریداری شده در سطح استان مرکزی بر عهده سازمان تعاون روستایی قرار دارد و البته خریداری این میوه‌ها نیز توسط این سازمان به انجام رسیده است.

 

نعمتی تصریح کرد: قیمت گذاری میوه‌ها برای توزیع در بازار و زمان توزیع هنوز نرسیده است و قیمت نهایی در روزهای آتی و به نزدیک به پایان سال تعیین می‌شود تا از چگونگی بازار میوه شب عید آمار کاملی به دست آوریم و بتوانیم قیمتی را اعلام کنیم که بازار را تنظیم و کنترل کند.

 

نعمتی عنوان کرد: در راستای تعیین قیمت خرید این میوه‌ها سیاست حمایت از تولیدکنندگان نیز در دستورکار قرار دارد و دولت از عرضه میوه شب عید دو هدف حمایت از تولید کننده در زمان برداشت و حمایت از مصرف کننده در شب عید را دنبال می‌کند و به این سبب قیمت خرید نمی‌تواند مشخص کننده قیمت عرضه باشد.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری مرکزی در پایان تصریح کرد: پرتقال خریداری شده به منظور تامین میوه شب عید استان از شمال کشور و سیب قابل توزیع نیز از سمیرم خریداری شده است.

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه