کد خبر:64417
پ
۱۰۴۲۳۵۴_۶۵۷
مدیر کل امور عشایر کهگیلویه و بویر احمد:

اعطای تسهیلات بانکی به عشایر کهگیلویه و‌ بویر‌احمد

مدیر کل امور عشایر کهگیلویه و‌ بویر‌احمد: تسهیلات بانکی به عشایر به صورت فردی و در قالب تعاونی هر فقره به مبلغ ۱۰۰ میلیون تا یک میلیارد ریال پرداخت می‌شود. 

مدیر کل امور عشایر کهگیلویه و‌ بویر‌احمد اعلام کرد: تسهیلات بانکی به عشایر به صورت فردی و در قالب تعاونی هر فقره به مبلغ ۱۰۰ میلیون تا یک میلیارد ریال پرداخت می‌شود. 

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «مجید علی پور» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به عشایر کهگیلویه و بویر احمد پرداخت شده است. وی اظهار داشت: این میزان تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی و ماده ۱۰ و ۱۲ مربوط به خشکسالی برای طرح‌های تامین علوفه، همزمان سازی تولید دام، دوقلو‌زایی و پرواربندی به جامعه عشایری کهگیلویه و بویر احمد پرداخت شد. 

 

*** میزان تولید گوشت قرمز توسط عشایر کهگیلویه و‌ بویر‌احمد

 

علی پور تصریح کرد: هم‌اکنون آمادگی پرداخت تسهیلات بانکی با کارمزد چهار درصد و دوره بازپرداخت پنج ساله وجود دارد. مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویر احمد گفت: با اجرای این طرح‌ها میزان تولید گوشت قرمز این استان ۵۰۰ تن افزایش یافته است. علی پور ابراز داشت: هم‌اکنون تولید گوشت قرمز توسط عشایر کهگیلویه و بویر احمد به هفت هزار و ۵۰۰ تن رسیده است. عشایر استان ۳۵ درصد صنایع‌ دستی شامل ۱۰ هزار مترمربع انواع گبه، جاجیم، قالی، گلیم و فرش این استان را تولید می‌کند. 

هم‌اکنون ۹ هزار و ۳۰۰ خانوار عشایر کهگیلویه و بویر احمد و یک هزار ۶۰۰ خانوار عشایر استان‌های هم جوار در مناطق سردسیری این استان مستقر هستند. میزان بارندگی امسال شهر سردسیری سی سخت حدود ۱۱۰ میلی متر و یاسوج بیش از ۵۲ میلی متر نسبت به سال زراعی قبل کاهش یافته است. عشایر استان کهگیلویه و بویر احمد نقش مهمی در تولید محصولات کشاورزی و دامی دارند. 

 

به گزارش خبرگزاری روستا، ۱۲ درصد از جمعیت استان کهگیلویه و بویر احمد در قالب ۱۱ هزار خانوار با جمعیتی معادل ۷۰ هزار نفر عشایر هستند.

اعطای تسهیلات بانکی به عشایر کهگیلویه و‌ بویر‌احمد

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه