کد خبر:64293
پ
۲۴۱۲۱۹۰
مدیرعامل آب و فاضلاب کشور:

تامین آب شرب روستاهای کشور

مدیرعامل آب و فاضلاب کشور: تامین آب شرب مطمئن در استان مازندران با قوت در دست انجام است و در آینده نزدیک، بخش مهمی ‌از مصارف آب شرب مازندران به اتکا آب‌های سطحی خواهد بود.

مدیرعامل آب و فاضلاب کشور در خصوص تامین آب شرب برای روستاهای کشور اعلام کرد: تامین آب شرب مطمئن در استان مازندران با قوت در دست انجام است و در آینده نزدیک، بخش مهمی ‌از مصارف آب شرب مازندران به اتکا آب‌های سطحی خواهد بود.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «حمیدرضا جانباز» ظهر چهارشنبه در آیین بهره‌برداری از پروژه آب شیرین کن گلوگاه اظهار کرد: در سال جاری با تدوین لایحه ارقامی برای آبرسانی  به روستاها در نظر گرفته شده است و در مجموع، شاخص بهره‌مندی آب روستایی در دو سال گذشته، معادل ۲۰ سال گذشته بوده است.

 

*** تامین آب شرب مطمئن در استان مازندران

 

وی افزود: ضرورت اجرای فاضلاب و تصفیه خانه‌های فاضلاب در نقاط حساس  و نیازمند ایت سیستم، در اولویت قرار می‌گیرد. معاون وزیر نیرو ادامه داد: در طول برنامه سوم و چهارم توسعه، اولویت فاضلابها به مناطق ساحلی شمال و بخش‌هایی از جنوب و همچنین تعدادی از شهرهای حوزه رودخانه‌ها بوده است و در ادامه راه براساس حساسیت ویژه مناطق در دستور کار است. جانباز بیان داشت: تامین آب شرب مطمئن در استان مازندران با قوت در دست انجام است و در آینده نزدیک، بخش مهمی  از مصارف آب شرب مازندران به اتکا آب‌های سطحی خواهد بود.

 

یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های دولت، تامین زیرساخت‌های جمعیت روستایی به ویژه تامین آب شرب و بهداشتی روستاییان کشور است. این موضوع به لحاظ اهمیت، جایگاهی بی‌بدیل در حفظ سلامت، کارآمدی ساکنان مناطق روستایی، عدم مهاجرت و توسعه پایدار بخش روستایی کشور داشته و خواهد داشت. طی برنامه‌های پنج ساله توسعه کشور، به‌خصوص برنامه پنجم (ماده ۱۹۴)، توسعه پایدار روستاها به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین اهداف دولت مورد توجه بوده است.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیرعامل آب و فاضلاب کشور در خصوص تامین آب شرب، در پایان خاطر نشان کرد: قبل از انقلاب کمتر از ۲۲ درصد روستاها زیر پوشش آب روستایی بودند و اکنون تلاش برای آبرسانی به روستاهای مختلف کشور با قوت در دستور کار است.

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه