کد خبر:64217
پ
۱۹۰۹۳۲۵_۶۰۰

برگزاری اولین دوره مسابقات کشتی سنتی آشیرما

در این دوره از مسابقات کشتی که به‌صورت ملی برگزار شد ۴۹ کشتی‌گیر آشنا با فنون کشتی آشیرما با هم رقابت کردند.

در این دوره از مسابقات کشتی که به‌صورت ملی برگزار شد ۴۹ کشتی گیر آشنا با فنون کشتی آشیرما از پنج استان آذربایجان غربی، شرقی، قزوین، کردستان و اردبیل به مدت دو روز در ۵ وزن ۶۶،۷۴،۸۴ ،۹۶ و ۱۲۵ کیلو گرم با هم رقابت کردند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، اولین دوره مسابقات کشتی سنتی آشیرما نکوداشت دهه فجر و یادوراه پوریای ولی در شهرستان خوی استان آذربایجان غربی با قهرمانی تیم میزبان دیروز به کار خود پایان داد. نتایج تیمی این رقابت‌ها به شرح زیر می‌باشد.

 

مقام اول تیم آذربایجان غربی ۱۲۰ امتیاز

مقام دوم تیم آذربایجان شرقی ۷۷ امتیاز

مقام سوم تیم کردستان  ۵۹ امتیاز

 

*** تیم مسابقات کشتی آشیرمای شهرستان خوی به‌عنوان نماینده استان آذربایجان غربی قهرمان شد

 

در پایان این دوره از مسابقات و در بخش انفرادی میر صفر یاخچی بیگلو‌، یاشار گلوانی ،حنیف باقر زاده‌، ایرج زینالی هر چهار نفر از خوی و رسول شهسواری از قزوین به‌عنوان نفرات اول اوزان مختلف شناخته شده و هدایای نقدی و لوح یادبود این مسابقات را دریافت کردند.

در بخش تیمی هم تیم کشتی آشیرمای شهرستان خوی به‌عنوان نماینده استان آذربایجان غربی قهرمان شد و تیم‌های آذربایجان شرقی و کردستان به ترتیب دوم وسوم شناخته شدند. گلهر رئیس دپارتمان ورزشهای سنتی و بازی‌های بومی و محلی کشور در حاشیه این مسابقات گفت: کشتی آشیرما یکی از ۲۸ کشتی پهلوانی و سنتی و محلی شناخته شده در ایران است که مختص شمال‌غرب کشور بوده و خاستگاه آن شهرستان خوی است. وی قدمت این کشتی سنتی را بیش از ۲۵۰ سال اعلام و تصریح کرد‌: تمام فنون مقررات این کشتی تدوین و به سراسر کشور ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری روستا، این مسابقات کشتی از سال آینده با ثبت در تقویم فدراسیون ورزش‌های بومی و محلی به‌صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه