کد خبر:63523
پ
What-is-4×4-Gardening-1024×683
استاندار مازندران:

باغداری می‌تواند موجب اشتغال روستایی باشد

استاندار مازندران: با ترکیبی از باغداری ، کشاورزی، دامداری و صنایع جانبی می‌توان یک سبد متنوع محصولات تولیدی داشت که در کنار بوم‌گردی می‌تواند موجب اشتغال روستایی باشد.

استاندار مازندران با اشاره به وام‌های ارزان‌قیمت اشتغال روستایی، اعلام کرد: با ترکیبی از باغداری ، کشاورزی، دامداری و صنایع جانبی می‌توان یک سبد متنوع محصولات تولیدی داشت که در کنار بوم‌گردی می‌تواند موجب اشتغال روستایی باشد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «محمد اسلامی» در حاشیه افتتاح و کلنگ زنی ۲۲ پروژه محرومیت‌زدایی در خصوص باغداری ، با اشاره به دستاوردهای ارزشمند و اقدامات بسیار انجام شده در انقلاب، خاطرنشان کرد: ما به‌ همان میزان نیز کارهای باقی‌مانده برای انجام داریم و هرکجا که احساس مسئولیت کردیم، موفق بوده‌ایم.

 

استاندار مازندران، با بیان این‌که همه از مازندران با نام سرزمین زرخیز دریا و جنگل یاد می‌کنند، افزود: اما مهم‌ترین ثروت مازندران مردم مازندران هستند که در همه صحنه‌ها حضور داشته و نسبت به سرنوشت خود احساس مسئولیت کرده‌اند. وی با اشاره به زباله‌های انباشته شده در استان، گفت: در دنیای امروز زباله تر از خانه‌ها بیرون نمی‌آید و زباله خشک نیز پول است اما ما زباله تر را حمل و در طبیعت رها می‌کنیم که این مسیر باید اصلاح گردد.

 

*** باغداری باید به مشغله مردم تبدیل شود

 

اسلامی با بیان این‌که سنگ‌بنای پروژه زباله‌سوز در سفر رهبری گذاشته شد و دولت تدبیر جزء نوادر دولت‌هایی بوده که مصوبات سفر رهبری را با تخصیص صددرصد انجام داده، افزود: این اتفاقی است که باید در استان انجام شود و مکان‌های تبدیل زباله به کمپوست و برق تعریف و تعیین و پروژه‌ها نیز آغاز شده؛ تجهیزات زباله‌سوز ساری خریداری و برای نوشهر نیز تا اواسط سال آینده راه‌اندازی خواهد شد و از مصوبات امسال ده میلیارد تومان تخصیص داده شد تا انجام پروژه‌ها سرعت داده شده و این مشکل دیرینه برطرف گردد.

 

نماینده عالی دولت در استان مازندران خاطرنشان کرد: تمام دپوهای زباله مکلف شده‌اند تا شیرابه را تصفیه کرده و اگر در دپویی این اتفاق نیافتد، تخلف بوده و مسئولی که کوتاهی کرده باید به اشد مجازات برسد. وی با تأکید بر اینکه نباید در منطقه چهاردانگه چیزی به‌نام محرومیت بشناسیم، افزود: باید به یاری حق تعالی کاری کنیم که معیشت و اشتغال در منطقه چهاردانگه و روستاهای استان از دغدغه مردم خارج شده و به مشغله مردم تبدیل شود.

 

*** تسهیلات ارزان قیمت تنها باید در اختیار روستائیان قرار گیرد

 

استاندار مازندران با بیان این‌که دولت تمهیداتی را در سه سرفصل دارد تا بتوانیم به کمک مردم ایجاد اشتغال کنیم، بر منابع مالی ارزان‌قیمت توسط دولت و ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی، دامداری، گردشگری و بوم‌گردی توسط خود مردم در روستاها تأکید کرد و افزود: تسهیلات ارزان قیمت تنها باید در اختیار روستائیان قرار گیرد.

 

اسلامی ابراز امیدواری کرد تا به همت بسیج سازندگی و سپاه، دولت و خودیاری مردم دیگر مشکلات آب، برق، راه و خانه بهداشت در روستاها نداشته باشیم و افزود: خود را متعهد می‌دانیم با حداکثر توان محرومیت‌زدایی در مازندران را به‌نحو واقعی کلمه در بحث زیرساختی انجام دهیم. مقام عالی دولت در استان مازندران با بیان اینکه باید به همدیگر اعتماد کنیم، افزود: اکنون یادمان رفته اما باید به یاد بیاوریم که هنگامی که با هم بودیم، پیروز بوده‌ایم.

 

*** می‌توان با اقتصاد خرد شکوفایی ایجاد کرد

 

وی با بیان اینکه در دنیا کشوری وجود ندارد که به بانک‌های خارجی بدهکار نباشد، گفت: کشور ما بدهکار نبوده و ما کشور خود را به شایستگی اداره می‌کنیم و در همین دوران بی‌پولی نیز، دولت، در این سال و در مازندران، حدود ۵ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی غیر از پروژه‌های نیمه‌تمام را ایجاد کرده است و نباید با سیاه‌نمایی امید مردم را از بین برد.

 

استاندار مازندران با بیان اینکه می‌توان با اقتصاد خرد شکوفایی ایجاد کرد، افزود: در این طبیعت بسیار زیبا مردم باید بهترین درآمد را دارا باشند و با سرمایه‌گذاری درست می‌توانیم مسافر جذب کرده و درآمدزایی کنیم. فعالیت‌هایی که در زمین‌ها انجام می‌شود اگر هم‌خانواده باشد، تغییر کاربری محسوب نمی‌شود، افزود: ما با تخریب جنگل و زمین کشاورزی برای ویلاسازی برخورد می‌کنیم اما اگر کار در راستای کشاورزی و باغداری باشد، ما با آن هماهنگ هستیم.

 

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه مازندران خود مانع مازندران است، خاطرنشان کرد: ما این فکرهای مانع را بیرون می‌ریزیم. وی بر ایجاد یک دفتر نمایندگی گردشگری در کیاسر تأکید کرد و افزود: برای ارائه مجوز بوم‌گردی شما باید خود پای کار باشید و دلیل غیرمنطقی ادارت پذیرفتنی نیست.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، اسلامی با اشاره به تفاهم چهارجانبه میان بنیادمسکن، آبفای روستایی، بسیج سازندگی و معاونت عمرانی استانی در رابطه با مشکلات آب روستاها، ابراز امیدواری کرد تا با کمک همه منابع این کاستی زیربنایی نیز حل گردد.

 

انتهای پیام///

منبع
مهر
ارسال دیدگاه