کد خبر:62065
پ
n82707846-71948924
رئیس سازمان امور عشایر ایران

میزان تولید سالانه گوشت قرمز توسط عشایر

رئیس سازمان امور عشایر ایران میزان گوشت قرمز تولیدی سالانه در دولت یازدهم را ۱۹۵ هزار تن برآورد کرد و اظهار داشت: پیش از این دولت، میزان تولید سالانه گوشت قرمز توسط عشایر ۱۶۰ هزار تن بود.

رئیس سازمان امور عشایر ایران میزان گوشت قرمز تولیدی سالانه در دولت یازدهم را ۱۹۵ هزار تن برآورد کرد و اظهار داشت: پیش از این دولت، میزان تولید سالانه گوشت قرمز توسط عشایر ۱۶۰ هزار تن بود.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، “کرمعلی قندالی” از تداوم پرداخت یارانه به جامعه عشایری کشور در سال آینده خبر داد و گفت: با حمایت مستقیم مجلس و دولت یارانه هیچ یک از عشایر در سال آینده قطع نخواهد شد. کرمعلی قندالی امروز چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه در گفت­‌و‌گو در شهرکرد، تعداد خانوار‌های عشایری کشور را ۲۱۲ هزار خانوار ذکر کرد و اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید بیش از ۷۵ هزار خانوار عشایری از بیمه اجتماعی برخوردار شده‌اند.

 

*** یش از ۲۴ میلیون راس دام سبک کشور در اختیار عشایر است/تولید گوشت قرمز

 

وی با اشاره به جمعیت ۱٫۲ میلیون نفری عشایری کشور گفت: بیش از ۲۴ میلیون راس دام سبک کشور در اختیار عشایر است. قندالی افزود: حدود ۶۰ درصد از عشایر در مناطق زاگرس و ۴۰ درصد مابقی نیز در مناطق البرز و مرکزی کشور مستقر هستند. رئیس سازمان امور عشایر ایران میزان گوشت قرمز تولیدی سالانه در دولت یازدهم را ۱۹۵ هزار تن برآورد کرد و افزود: پیش از این دولت، میزان تولید سالانه گوشت قرمز توسط عشایر ۱۶۰ هزار تن بود.

 

وی از تامین و تحویل ۱۵ هزار پنل خورشیدی به منظور تامین برق و روشنایی چادرهای عشایر کوچرو در دولت یازدهم و دوازدهم خبر داد و افزود: با تمهیدات اندیشیده شده تا پایان سال جاری پنل های خورشیدی در مناطق عشایری به ۳۰ هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، رئیس سازمان امور عشایر ایران هم‌جنین از توزیع روزانه هفت میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر آب آشامیدنی سالم بین عشایر کشور خبر داد و در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به وجود پدیده خشکسالی، روزانه حدود ۶۰۰ تانکر ۱۲ هزار لیتری کار آبرسانی به عشایر را در مناطق مختلف کشور بر عهده دارند.

 

انتهای پیام///

منبع
سازمان امور عشایر ایران
ارسال دیدگاه