کد خبر:61840
پ
۲-۶۰
رییس هیات ورزش روستایی گلستان:

افتتاح ۲۴ خانه ورزش در روستاهای گلستان

رییس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی گلستان از افتتاح ۲۴ خانه ورزش روستایی نیز به این مناسبت خبر داد.

رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی گلستان از افتتاح ۲۴ خانه ورزش روستایی نیز به این مناسبت خبر داد و اعلام کرد: این خانه‌ها در روستاهای فاقد زمین مناسب برای ساخت سالن ورزشی سرپوشیده و چند منظوره به بهره‌برداری می‌رسد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، “رضا محمدخانی” در گفت‌و‌گو اظهار کرد: در این پیوند آئین پایانی دومین دوره جام روستا قهرمان ۱۹ بهمن ماه در سالن امام خمینی (ره) مجموعه ورزشی آزادی گرگان برگزار خواهد شد. وی عنوان کرد: این رقابت‌ها در سه رشته فوتسال، والیبال و طناب‌کشی مردان و آمادگی جسمانی و طناب‌کشی زنان در مراحل مقدماتی بین تیم‌های مختلف روستایی برگزار شد و اکنون ۲۲ تیم از هر شهرستان و بخش به مرحله نهائی راه یافته‌اند.

 

*** تامین زمین خانه ورزش روستا توسط دهیاری‌ها

 

به گفته وی؛ زمین این خانه‌های ورزش روستا توسط دهیاری‌ها تامین شده و هیات هر یک از آن‌ها را به یک تخته تاتامی ۳۰ مترمربعی، امکانات فوتبال دستی، میز پینگ پنگ، دارت و میز مهره و صفحه شطرنج مجهز کرده است. رییس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی گلستان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴ خانه ورزش روستا در سطح استان به بهره‌برداری رسیده که تا پایان دهه فجر به ۳۸ باب خواهد رسید.

 

وی تصریح کرد: در ۱۹ بهمن جشنواره فرهنگی ورزشی ‘دا’ (مادر در روستای النگ از توابع شهرستان کردکوی در غرب استان گلستان برگزار می‌شود که هدف آن شناسایی توانمندی بانوان روستایی و معرفی فرهنگ این مناطق است ودر قالب بازی‌های بومی محلی ویژه زنان منطقه اجرا می‌شود.

 

*** برگزاری پیاده روی در روستاهای استان گلستان

 

محمدخانی هم‌چنین از برگزاری پیاده روی در روستاهای استان خبرداد و گفت: پیاده‌روی متمرکز ویژه روستاییان نیز در ۲۰ بهمن ماه سال جاری در روستای قرن آباد از توابع شهرستان گرگان برگزار و از شبکه استانی سیمای گلستان پخش خواهد شد.

 

وی با اشاره به برگزاری رقابت‌های کشتی محلی گورش در شهر سیمین شهراز توابع بندرترکمن اظهار کرد: این برنامه ۱۹ بهمن ماه سال جاری خواهد شد و جایزه نفر اول آن یک دستگاه پراید است. رییس هیات ورزش های روستایی استان به تلاش برای تهیه و تدوین اطلس بازی‌های بومی محلی استان گلستان به‌عنوان اولین هیات در کشور نیز اشاره کرد و افزود: هیات گلستان در تمامی شهرستان‌ها فعال بوده و هفت هزار و ۱۴۴ نفر ورزشکار بیمه شده دارد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، رییس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی گلستان در پایان خاطر نشان کرد: البته تعداد ورزشکاران ساکن روستا افزون بر این رقم است و نام بیشتر آنان براساس کارت بیمه ورزشی صادره در فهرست رشته‌های مختلف قرار دارد. استان گلستان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد که در ۳۰ شهر و ۱۰۷۵ روستا ساکن هستند.

 

انتهای پیام///

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه