کد خبر:61375
پ
۶۸۶۹۶۵

راه‌اندازی ۹۰ خانه قرآنی در مناطق روستایی اردبیل

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: ۹۰ خانه قرآنی در مناطق روستایی در سطح استان اردبیل راه‌اندازی شده است. 

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: ۹۰ خانه قرآنی در مناطق روستایی در سطح استان اردبیل راه‌اندازی شده است. 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، “حجت‌الاسلام عزیز صابر” در نشست فعالان قرآنی با استاندار اردبیل اظهار کرد: نباید مناطق روستایی و محروم را در توسعه خانه‌های قرآنی به دست فراموشی بسپاریم در حالی که باید همانند خانه‌های عالم در روستاها خانه‌های قرآنی نیز رونق گیرد.  وی به وجود ۸۰۰ دهیاری در سطح استان اشاره و خاطرنشان کرد: فقط در ۹۰ مورد از این دهیاری‌ها خانه قرآن راه‌اندازی شده و تصمیم داریم به تقویت و توسعه خانه‌های قرآنی در روستاها کمک کنیم. 

 

*** برگزاری دوره‌های استعدادیابی در گروه سنی کودکان و نوجوانان در خانه قرآنی

 

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان اردبیل به برگزاری دوره‌های استعدادیابی در گروه سنی کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: در سه دوره استعدادیابی قرآنی ۴۵ نفر شناسایی شده و ما به صورت متمرکز جلسات قرائت و حفظ قرآن را برای آنها برگزار کردیم. صابر ضرورت تهیه و توزیع قرآن‌های جدید را به شکل رایگان در محافل و مجالس قرآنی یادآور شد و بیان کرد: ۱۰ هزار جلد قرآن در این مجالس و محافل توزیع شده است. 

وی با اشاره به ضرورت احیای آموزش‌های قرآن در دستگاه‌های اجرایی، تصریح کرد: تا سه سال گذشته این دوره‌ها در سازمان‌ها و نهادهای مختلف برگزار می‌شد اما در شرایط کنونی مورد غفلت قرار گرفته که امیدواریم با برگزاری این دوره‌ها از توان اساتید و مربیان زبده استفاده کنیم. 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان اردبیل با تاکید بر حمایت مسئولان استانی از فعالیت‌های امور قرآنی به صورت مادی و معنوی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم با این توجه ویژه قرآن از مهجوری خارج شده و زمینه آموزش فراگیر این کتاب الهی به شایستگی فراهم آید.

 

انتهای پیام///

منبع
ایسنا
ارسال دیدگاه