کد خبر:61097
پ
سیدابوالفضل+رضوی
معاون توسعه روستایی:

سهم اصفهان از تسهیلات اشتغالزایی روستایی

معاون توسعه مناطق روستایی و عشایری ریاست جمهوری سهم استان اصفهان از محل تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری را ۴۲۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

معاون توسعه مناطق روستایی و عشایری ریاست جمهوری سهم استان اصفهان از محل تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری را ۴۲۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، “سید ابوالفضل رضوی” در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهرستان اصفهان افزود: ۳۷۵ میلیارد تومان این اعتبار از محل صندوق توسعه ملی، ۴۰ میلیارد تومان از بانک سینا و ۱۰ میلیارد تومان از محل بانک پارسیان برای این تسهیلات اختصاص یافته است. وی ادامه داد: تمام این موارد برای افزایش اشتغال پایدار روستایی و عشایری و هم‌چنین سرمایه در گردش شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر اختصاص یافته است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری رقم این تسهیلات در کل کشور را ۱۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت:این تسهیلات به طرح‌های که دارای توجیه اقتصادی هستند پرداخت می‌شود.

 

 

*** اشتغال پایدار روستایی در اصفهان

 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری افزود: برای اشتغال پایدار روستایی و هم‌چنین سرمایه در گردش شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر سود ۶ و ۱۰درصد در نظر گرفته شده است. رضوی با بیان این که برای بازپرداخت این وام ۲ سال زمان ساخت و ساز و ۲سال زمان تنفس در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: بازپرداخت این تسهیلات از سال چهارم آغاز می‌شود و به طور کلی این تسهیلات تا زمان تسویه وام، ۹ سال در اختیار وام گیرنده قرار دارد.

او اظهار کرد: سند ملکی روستایی، سند ملکی مسکونی، سفته و ضمانت‌های صندوق تسهیلات برای وثیقه این وام قابل قبول خواهد بود. به گفته معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، نظارت و پرداخت این تسهیلات استان‌ها بر عهده سازمان برنامه و بودجه استان و در کشور نیز بر عهده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور است.

 

*** طرح‌های زود بازده و خوداشتغالی

 

رضوی تاکید کرد که این تسهیلات باید در زمینه اشتغال روستایی پایدار هزینه شود و مانند گذشته در طرح‌های زود بازده و خوداشتغالی هزینه نخواهد شد. او گفت: این نوع پرداخت تسهیلات در سال‌های پس از انقلاب وجود نداشته و تنها در دولت دوم تدبیر و امید برای توسعه مناطق روستایی عملیاتی شد.

معاون توسعه مناطق روستایی و عشایری ریاست جمهوری درباره وضعیت آب در استان اصفهان نیز خاطرنشان کرد: شخص دکتر حسن روحانی و اسحاق جهانگیری معاون اول وی به طور جدی پیگیر مساله آب استان اصفهان هستند و هرگونه مصوبه در کشور بر مبنای تصمیمات شورای عالی آب خواهد بود. وی خاطرنشان کرد: نحوه مصرف و تولید آب در کشور ما باید تغییر یابد و به ویژه در مناطق کویری و خشک این چرخه باید تغییر کند تا بهره‌وری مصرف آب بهتر شود.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهرستان اصفهان روز پنجشنبه و با حضور نمایندگان مجلس فرماندار، بخشداران، دهیاران و اعضای شورای شهرها و بخش‌های شهرستان اصفهان در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد. 

 

انتهای پیام///

منبع
روستا نیوز
ارسال دیدگاه