کد خبر:61119
پ
۱۳۹۶۰۸۱۳۱۰۱۹۱۸۳۷۰۱۲۴۰۲۴۴۴
علی ربیعی:

آغاز پرداخت وام اشتغال روستایی

پرداخت وام اشتغال روستایی و عشایری در کشور روز گذشته با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در لنگرود به طور رسمی آغاز شد.

پرداخت وام اشتغال روستایی و عشایری در کشور روز گذشته با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در لنگرود به طور رسمی آغاز شد. 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، پرداخت وام اشتغال روستایی و عشایری کشور دیروز به‌طور همزمان در استان‌های گیلان‌، زنجان‌، همدان‌، اصفهان و اردبیل و به‌صورت نمادین با پرداخت وام به سید اصغر میرسیار کشاورز اهل روستای پشت له له سر لنگرود به مبلغ ۱۰ میلیون تومان برای خرید ماشین نشاء کار در بانک کشاورزی این شهرستان آغاز شد.

 

*** نشست شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری/پرداخت وام اشتغال روستایی

 

وزیر تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی در خصوص وام اشتغال بعد از اعطای این وام به کشاورز لنگرودی به نشست شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان رفت. علی ربیعی با بیان این که برای اشتغال‌زایی روستایی و عشایری ۱۲ هزار میلیارد تومان اختصاص یافته است افزود‌: ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان از اعتبارات اشتغال‌زایی روستایی و عشایری امسال به صورت تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود و ۱۰ هزار میلیارد تومان دیگر در بودجه سال آینده پیش‌بینی شده است. 

وی با بیان این که امسال به ۸ هزار متقاضی از ۵۰ هزار متقاضی وام‌های توسعه روستایی و عشایری تسهیلات پرداخت می‌شود تصریح کرد‌: متقاضیان باید در سایت کارا نام‌نویسی کنند. وزیر تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی در پایان با بیان این که سقف وام‌ها متناسب با وضعیت بیکاری‌، محرومیت و درآمد در مناطق مختلف متفاوت است افزود‌: برای طرح اشتغال‌زایی فردی تا ۵۰ میلیون تومان و برای طرح‌های خوشه‌ای و شرکتی ۱۵ میلیارد تومان است.

مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی هم با بیان این که حمایت از تولید‌کنندگان روستایی و عشایری از برنامه‌های دولت و خانه ملت است افزود‌: حمایت از طرح‌های کشاورزی و گردشگری روستایی در الویت است. وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی هم‌چنین امروز از یک واحد تولید عایق‌های حرارتی با تولید سالانه ۱۵ هزار تن و اشتغال‌زایی ۶۰ نفر در ناحیه صنعتی آسیابران رانکوه املش بازدید کرد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به املش هم‌چنین با ساخت یک درمانگاه تامین اجتماعی و ایجاد یک باجه بانک رفاه کارگران در ساختمان تامین اجتماعی این شهرستان موافقت کرد.

 

انتهای پیام///

منبع
تسنیم
ارسال دیدگاه