کد خبر:61958
پ
۲۴۱۶۷۳۷-۳۰۰x191

حمایت از زنان عشایر در قالب تشکل‌های اقتصادی

معاون رییس جمهور در امور زنان: حمایت از زنان عشایر در قالب تشکل‌های اقتصادی با تاکید بر توانمندسازی اقتصادی بازار محور از جمله فعالیت‌هایی است که باید پیگیری و انجام شود.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده اعلام کرد: حمایت از زنان عشایر در قالب تشکل‌های اقتصادی با تاکید بر توانمندسازی اقتصادی بازار محور، حمایت از زنان عشایر در حوزه فرهنگی و مذهبی و هم‌چنین توجه به زنان عشایری در پروژه ملی ارتقاء تاب‌آوری اقتصادی و اجتماعی از جمله فعالیت‌هایی است که باید از طریق دستگاه‌های ذیربط پیگیری و انجام شود.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا،“معصومه ابتکار” اظهار داشت: زنان عشایر نقش بسیار پر‌رنگی در پایدارسازی اقتصاد خانوارهای عشایری ایفا می‌کنند. معصومه ابتکار در دیدار با رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به این که زنان عشایری نقش بسیار پر‌رنگی در پایدار‌سازی اقتصاد خانوارهای عشایری دارند، بر هم‌گرایی دستگاه‌های مختلف در جریان‌سازی و توجه به رفع مشکلات عشایر به‌ویژه مشکلات زنان سخت‌کوش عشایری تاکید کرد.

اظهار داشت: توجه به آموزش و ارتقاء دانش زنان عشایری از جمله آموزش‌های عمومی، مهارتی و تخصصی با اتکا به فن‌آوری‌های نوین در توانمندسازی خانوارهای عشایری از اهمیت بالایی برخوردار است. معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: حمایت از عشایر و توان‌افزایی آنان برای مقابله با تغییر اقلیم از طریق ترویج انرژی‌های پاک و تامین پنل‌های خورشیدی در مناطق عشایری از اقدامات مهمی است که باید به‌طور ویژه به آن پرداخته شود.

 

 

*** حمایت از فعالیت‌های تولیدی زنان عشایر

 

 

رئیس سازمان امور عشایر ایران نیز اظهار داشت: در دو سال گذشته به منظور حمایت از فعالیت‌های تولیدی زنان عشایری ده میلیارد ریال کمک بلاعوض به ۳۰۸ صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری در سراسر کشور اختصاص یافته است. کرمعلی قندالی افزود: هم‌چنین ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد پایین از محل اعتبارات مدیریت بحران برای هر یک از صندوق‌های زنان عشایر اختصاص یافته است.

وی با اشاره به فعالیت‌های موثر زنان عشایری در عرصه تولید، اظهار داشت: ۲۵ درصد گوشت قرمز و ۳۵ درصد صنایع دستی کشور توسط عشایر تولید می‌شود که زنان عشایر نقش تاثیرگذاری در این تولیدات دارند.

 

 

*** تصویب‌نامه هیات وزیران در خصوص طرح‌های ارائه خدمات آموزشی

 

 

رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به تصویب‌نامه هیات وزیران در خصوص طرح‌های ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی به جامعه عشایری کشور، اظهار امیدواری کرد با اجرای این طرح‌ها بخش زیادی از چالش‌های بهداشتی، درمانی، آموزشی و فرهنگی در مناطق عشایری کشور برطرف شود.

وی با اشاره به فعایت‌های ترویجی سازمان امور عشایر ایران برای ارتقا دانش و مهارت زنان عشایری، گفت: فعالیت در عرصه زنجیره تولید گوشت قرمز، تولید و عرضه شیر و فرآورده‌های لبنی، توسعه صنایع‌دستی، کشت گیاهان دارویی، گردشگری عشایر، توسعه باغات در اراضی شیب‌‌دار، و مهندسی و خرید تجهیزات و ماشین‌آلات، از جمله سیاست‌ها و برنامه‌های هفت‌گانه این سازمان در مناطق عشایری در جهت ایجاد اشتغال و افزایش درآمد و توسعه پایدار زندگی عشایر است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، رئیس سازمان امور عشایر ایران به راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی و بازاریابی محصولات عشایری از طریق اتحادیه تعاونی‌های عشایری اشاره و در پایان خاطر نشان کرد: محصولات تولیدی عشایر به‌ویژه صنایع‌دستی آنان از طریق این فروشگاه اینترنتی عرضه می‌شود.

 

انتهای پیام///

منبع
وزارت جهاد کشاورزی
ارسال دیدگاه